Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Town hall Modular

Startat av micke, 17 Januari 2012 kl. 21:42

Föregående ämne - Nästa ämne

micke

Citat från: studbringer skrivet 02 Februari 2012 kl. 17:56
Jag får "info" om denna imorgon :D kryptiskt kan tyckas men vi får hoppas på bra info då :P ;)

Nu ökar pulsen lite grand   :P
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

Hassel

Man blir nyfiken...  :P  :P  :P  :P

Fredrik

Ferdik

Ok, jag måste få gnälla en sista gång på denna modell. Jag är lite besviken. Modular-serien är fantastisk och med ett Town Hall fanns alla chanser att skapa diamanten i kollektionen. Men istället får vi ett hus som ser ut att vara byggt av Duplo!

Kunde det inte sett ut mer som detta (även det design Jamie Berard)
http://www.brickshelf.com/gallery/SideShowJamie/ModularBuildings/TownHall/th01.jpg

Eller detta:
http://www.flickr.com/photos/36059767@N08/3749179673/in/pool-44124304756@N01

De modellerna innehåller många bitar och skulle bli väldigt dyra. Visst, men det behövs inte många bitar för att skapa magi, det är valet och hur de samspelar som gör helheten. Dessa modeller innehåller få bitar men är väldigt vackra:

http://www.flickr.com/photos/valgarise/6785493255/in/photostream/

http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?i=5089676

Så denna gång får du tyvärr inte mina pengar Lego.

Nu, en tur på isen kanske!

micke

Nå "Studis" kommer det ngn info idag? eller vill du bara plåga oss lite och hålla oss på halster ytterligare ett tag
Mvh
Micke

studbringer

Citat från: Fredrik skrivet 04 Februari 2012 kl. 11:06
Kom det någon info?  :)
Citat från: micke skrivet 04 Februari 2012 kl. 20:00
Nå "Studis" kommer det ngn info idag? eller vill du bara plåga oss lite och hålla oss på halster ytterligare ett tag

Vill inte gärna plåga er så ni får hjärtklappning mm. så den infon jag fick va att jag kunde förboka nu så det blev 5ex direkt :) tror det ska räcka till oss annars får jag boka fler ;) :D inget spikat datum än dock eller pris men faktum att jag fick boka dessa nu tyder ju på att dom dyker upp när som helst nu ;)

Woooooiii... Pirrigt pirrigt så här inför så jag hoppas på leveransdatum härnäst och pris så blir det en post här, det enda jag vet är att den kommer bli dyrare än dom nuvarande husen :( men det kanske inte kom som någon överaskning direkt 

micke

Tackar för infon! Ser fram emot fortsättningen
Mvh
Micke

Kwagge

Citat från: studbringer skrivet 04 Februari 2012 kl. 22:17
Citat från: Fredrik skrivet 04 Februari 2012 kl. 11:06
Kom det någon info?  :)
Citat från: micke skrivet 04 Februari 2012 kl. 20:00

Vill inte gärna plåga er så ni får hjärtklappning mm. så den infon jag fick va att jag kunde förboka nu så det blev 5ex direkt :) tror det ska räcka till oss annars får jag boka fler ;) :D inget spikat datum än dock eller pris men faktum att jag fick boka dessa nu tyder ju på att dom dyker upp när som helst nu ;)

Woooooiii... Pirrigt pirrigt så här inför så jag hoppas på leveransdatum härnäst och pris så blir det en post här, det enda jag vet är att den kommer bli dyrare än dom nuvarande husen :( men det kanske inte kom som någon överaskning direkt

Kwagge intresserad som vanligt... ;D

colonel

Det var ikke meget info Studbringer kom med... ;-)

Men så kan jeg sige dette: Kom til LEGO World 2012 i København og se selv med egne øjne (ögon)!!!

Kwagge

Citat från: colonel skrivet 09 Februari 2012 kl. 13:28
Men så kan jeg sige dette: Kom til LEGO World 2012 i København og se selv med egne øjne (ögon)!!!

Synd att vi inte kan vissa detta hus på vår utställning veckan efter i Malmö!

knalltoss

Vi får sno med den som är utställd i Köpenhamn Kwagge! ;D ;)
/Rikard

Kwagge

Citat från: knalltoss skrivet 10 Februari 2012 kl. 17:17

Fredag?  ;)

colonel

Citat från: Kwagge skrivet 10 Februari 2012 kl. 18:55

Fredag?  ;)
Det bliver svært, da den nok først bliver vist om lørdagen ;-)
Men, hvis en af jer er der søndag eftermiddag når LEGO World lukker, så kan vi måske finde ud af en låneordning...

Kwagge

Citat från: colonel skrivet 11 Februari 2012 kl. 11:25
Citat från: Kwagge skrivet 10 Februari 2012 kl. 18:55

Fredag?  ;)
Det bliver svært, da den nok først bliver vist om lørdagen ;-)
Men, hvis en af jer er der søndag eftermiddag når LEGO World lukker, så kan vi måske finde ud af en låneordning...

Lördag först :'(  Jag som ska dit på fredag..

Hmm söndag efter stängning.. typiskt att man inte kan då.. ska ju bygga upp på tekniska då!

colonel

Der er håb forude, Kwagge...
Vi har lige besluttet at vise Town Hall fra torsdag morgen.
Årsagen er at sættet allerede er eksponeret samt at designeren ikke kan være tilstede om lørdagen.