Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Town hall Modular

Startat av micke, 17 Januari 2012 kl. 21:42

Föregående ämne - Nästa ämne

shutter

Gillar detta rådhus? otroligt mycket.
Låt gå för att man sattsar på framsidan men det gör man med besked.

läste en kommentar på brickset om att, undrar om någon (i affären) blir sparkad nu?

Det tror jag inte och inte heller att det är "planterat" hos köparen, för visst är väl sannolikheten att en entusiast med konto och fotovana skulle köpa detta ganska hög när det gäller dessa set!

Står definitivt med på min "måste ha" lista. ;)

micke

Det jag funderar på är om det nu är så hysch hysch med nya set hur kan då leverans till affärer ske så långt i förväg. Har affärer så mkt plats att dem kan ha set liggande månader i förväg i väntan på säljstart?
Kanske Mirandir vet som mig veterligen är den enda av oss som jobbar i en Legoaffär (inte alls avundsjuk  ;) )
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

Pekblom

Citat från: Duchessa skrivet 17 Januari 2012 kl. 21:54
Jag har också läst hans inlägg...
nästan så att man kan misstänka att det är en produktplacering..
I min paranoida värdsbild var det också första tanken, skönt att jag inte är ensam om att få den tanken.

Mirandir

Citat från: micke skrivet 18 Januari 2012 kl. 22:05
Det jag funderar på är om det nu är så hysch hysch med nya set hur kan då leverans till affärer ske så långt i förväg. Har affärer så mkt plats att dem kan ha set liggande månader i förväg i väntan på säljstart?
Kanske Mirandir vet som mig veterligen är den enda av oss som jobbar i en Legoaffär (inte alls avundsjuk  ;) )

Det är sällsynt men det har förekommit att set levereras en tid innan de får ställas på hyllan.  Men en dryg månad i förväg kändes länge. För jag kan inte tänka mig att butiker sitter på nått större lager då hyror av butikslokaler är nästan fånigt höga.

Kan iofs vara så att Rumänien fixat sig ett förhandssläpp redan i februari eller nått. Det är ju inte första gången det händer att ett land får ett eller flera set i förväg. förutom USA alltså...
Legobloggen: http://legobloggen.com

mechamike

Citat från: AndersI skrivet 18 Januari 2012 kl. 08:43
Ser verkligen ganska slät ut, utom fasaden. Om man bygger om porten lite grand (tar bort pelarna) och tar upp fönster runt om skulle den definitivt platsa som vilken svensk skola som helst från 1900-talets början.

Hmm.. undrar om nästa set i serien blir en skola... (en realskola med kateder, svarta tavlan och skolaga så du känner igen sig..)   :P
?

AndersI

Jag noterade bilden på 'Palatset' i DN i morse, det är också ganska likt...

PS. Agan var faktiskt avskaffad redan innan jag började skolan, realskolan avskaffades medan jag gick på lågstadiet, studentexamen avskaffades när jag gick på högstadiet och jag hann precis bli myndig vid 20 års ålder när det sänktes till 18...
Region: Nerike och lite ÖstraG (bor i Södermanland)
Mitt urgamla LEGO CAD-program: BlockCAD

Duchessa

Citat från: Pekblom skrivet 18 Januari 2012 kl. 22:48
Citat från: Duchessa skrivet 17 Januari 2012 kl. 21:54
Jag har också läst hans inlägg...
nästan så att man kan misstänka att det är en produktplacering..
I min paranoida värdsbild var det också första tanken, skönt att jag inte är ensam om att få den tanken.
Som min vän I brukar säga: Man är inte paranoid om man verkligen är förföljd  ;D
Nä, det var nog en miss från Lego, men som sagt tur för oss att det var nån som fotade och la ut bra bilder.

colonel

Jeg er lige nu igang med at bygge sættet...
Den nye "brick red" farve er flot.
Og så er der den nye brick seperator med i sættet.
Kanske det bliver standard for exclusives i fremtiden...

Fredrik

Citat från: colonel skrivet 23 Januari 2012 kl. 23:56
Jeg er lige nu igang med at bygge sættet...
Den nye "brick red" farve er flot.
Og så er der den nye brick seperator med i sættet.
Kanske det bliver standard for exclusives i fremtiden...

Var köpte du det? :)

colonel

Ferdik

Citat från: mechamike skrivet 18 Januari 2012 kl. 08:29

Visst är det trevlig med detaljer inuti, Men för min del känns det som att det tagits bitar från utsidan och placerats på insidan..

Baksidan är inte lika intressant som tex Green Grocer, och även framsidan känns mindre detaljrik och snirklig än de tidigare seten, Jag får lite mer Creator set vibbar än CC hus.

Modular-husen har nu Creator-logga på Legos hemsida. Lego kanske vill utöka genren för att på så vis inte få kunder att begränsa sig. Men det kan betyda att genrerna närmar sig varandra stilmässigt, vilket jag tycker man ser på Town Hall - mer bulky och inte lika detaljerad fasad. Mer Creator helt enkelt, tyvärr!

colonel

Citat från: Ferdik skrivet 18 Januari 2012 kl. 08:23
Trevlig byggnad!

Men..

1. Jag gillar inte valet av brandgavlar på denna byggnad. Stadshus och liknande är nästan alltid fristående byggnader och inte en del i ett kvarter.

2. Färgval? Jag hade gärna sett mer vit, beige med inslag av någon annan färg för att förmedla känslan av exklusiv sten. På så vis skulle det sticka ut från de andra byggnaderna, vilket stadshus gör. Och det skulle inte vara farligt lik Fire Brigade i färgval och design - som nu.

Eller hur!

Jeg er meget enig. Den skal stå alene, men det kræver så at gavlene bliver bygget om med vinduer mm.

Farvevalget ser meget bedre ud i virkeligheden. Især er den murstensrøde facade virkelig flot. Den farve kommer at blive den mest populære af de røde nuancer.

studbringer

Jag får "info" om denna imorgon :D kryptiskt kan tyckas men vi får hoppas på bra info då :P ;)

Kwagge

Citat från: studbringer skrivet 02 Februari 2012 kl. 17:56
Jag får "info" om denna imorgon :D kryptiskt kan tyckas men vi får hoppas på bra info då :P ;)

:P :P :P :P :P :P Lääääängtar... :P :P :P :P :P :P

Record

Friskt satsat, hälften vunnet..