Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Work In Progress.

Startat av Mirandir, 06 Oktober 2009 kl. 10:35

Föregående ämne - Nästa ämne

Mirandir

Nu kommer jag inte längre med mitt bygge. Bitarna är slut. :( Eller ja inte alla bitar utan bara vissa centrala bitar som t.ex. Light Bley 1x2:orsom jag för övrigt insåg att 30 st inte kommer att räcka. Behöver nog så mycket som 40-50 st extra. :( Eftersom dessa inte verkar finnas att få tag på i sverige så skulle jag tro att bygget är minst 2 veckor från att bli klart.

Sen är ju frågan hur jag skall få hus-eländet till Solna. Så jag antar att bygget just nu står vid ett vägskäl. Antingen lägga en Bricklink-order och fortsätta eller så skrota projektet och satsa all energi på Vattentorn-projektet istället.

Nåja här kommer iallafall ett par WIP-bilder
Legobloggen: http://legobloggen.com

Anders Nolberger

Det ser väldigt snyggt ut så det vore väl synd att sluta nu?

Jag har beställt en del från diverse butiker i bland annat Tyskland och jag tycker nog att frakten har varit lika snabb som inom Sverige (eller kanske en dag till då) men det handlar mest om att hitta en säljare som är snabb med att skicka grejerna.

Selander

Instämmer - det här blir jättesnyggt - det vill vi se klart  :D
=Köp bitarna !

Mirandir

Som ni kan se här nedan så har jag fortsatt med projektet. Fick sista BL-ordern för att färdigställa våning tre idag. Men jag är inte alls nöjd med resultatet. Dels blev terassen på baksidan en anings för liten. Sen så känns framsidan lite för repetetiv.

Förmodligen kommer jag att flytta terassen till framsidan och göra om den till en balkong istället.

Är inte heller nöjd med taket på skräp-boden på baksidan heller. Har inte bestämt mig ännu om jag skall byta ut den till slopes eller om jag skall skrota den helt. Anledningen till att jag adderade den från början var ett försök att spara in på de grå 1x2:orna. Men nu har jag sådana så att det räcker och blir över. Så den behövs egentligen inte längre.

Sista punkten på min "att fundera över"-lista är att huset är i högsta laget. Den är redan nu bara ett fåtal plattor lägre än Café Corner.

Så jag har en hel del att fundera över tills nästa lediga byggtid (fredag). Tills dess tar jag gärna emot konstruktiv kritik och andra förslag.
Legobloggen: http://legobloggen.com

Anders Nolberger

Jag håller med om att andra och tredje våning liknar varandra för mycket. En liten balkong är nog en bra lösning.

Men terassen tyckar jag ser jättebra ut på bilderna i alla fall. Och skräpboden också. Kanske att boden är lite för stor i förhållande till huset?

Stevex

Jag tycker det ser riktigt bra ut, det lilla skräpboden var också riktigt nice :)