Prisfråga 8275 + 8285

Startat av Totenkopf, 09 Januari 2012 kl. 14:35

Föregående ämne - Nästa ämne

Totenkopf

Hej,

har ganska nyligen blivit förälder och det väckte mitt Legointresse igen. Technic var då och är fortfarande i mina ögon absolut roligast. Och då speciellt de stora Technic-setten.

Jag håller på att samla på mig de s.k "flagship"- setten med tema lastbil eller konstruktion.

Just nu håller jag utkik på blocket och tradera efter setten 8275 och 8285. De dyker ju upp lite då och då men jag tycker de oftast ligger väl högt i pris. De första settet jag köpte när jag åter igen började var 8421 som jag fick för 800:-. Men de två ovan nämnda setten brukar folk vilja ha ca 1500-2000:-. Vilket jag tycker känns lite väl dyrt.

Vad tycker ni på forumet (som antagligen har mycket bättre koll) är ett rimligt eller förväntat pris på dessa set om man tänker sig ett komplett set med alla bitar  + (öppnad) kartong?

Hälsningar
Totenkopf

AndersI

Du kan titta på bricklink

När man har sökt upp ett set, så finns nere till höger rutan "Price guide" och länken "(View Price Guide)" vilket visar följande siffror:

1200 - 2000
                 1000 - 1500

Väldigt många säljare även på andra marknader än Bricklink tittar på dessa priser, och försöker få ut motsvarande. Det är en funktion av tillgång och efterfrågan.

Ivrigt letande på blocket, tradera och lokala annonser kan definitivt löna sig.
Region: Nerike och lite ÖstraG (bor i Södermanland)
Mitt urgamla LEGO CAD-program: BlockCAD

Totenkopf

Citat från: AndersI skrivet 09 Januari 2012 kl. 14:51
Du kan titta på bricklink

När man har sökt upp ett set, så finns nere till höger rutan "Price guide" och länken "(View Price Guide)" vilket visar följande siffror:

1200 - 2000
                 1000 - 1500

Väldigt många säljare även på andra marknader än Bricklink tittar på dessa priser, och försöker få ut motsvarande. Det är en funktion av tillgång och efterfrågan.

Ivrigt letande på blocket, tradera och lokala annonser kan definitivt löna sig.

Tack för tipset. Om man tittar där så kanske de priser jag sett är så dyrt.
Kollade även på 8421, då verkar det som jag fick den för ett hyfsat pris trots allt.

Magnus

Du måste tex konkurrera med mig om 8275 :) -Jag söker hela tiden efter en sådan. Jag hittade 8421 för 1000:- och tyckte jag hade lite flyt.