Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Plastic Disco

Startat av eiffelben, 08 Januari 2012 kl. 21:05

Föregående ämne - Nästa ämne

eiffelben

Plastic Disco - minifigs som vänder på dygnet.

Detta projekt började med att jag fick en idé på hur man kan bygga ett "New York-style dancefloor". Det var ju tvunget att befolkas (befiggas?) och någon måste ju vända vax. Naturligtvis blir de ju törstiga också så en bar måste man ju ha, osv.

Jag äntligen lyckats fota scenen på det sätt jag tänkte så här kommer lite bilder samt lite extra "mumma". (längst ned)

Och som sagt, lite mumma: Plastic Disco
Många blandar ihop LEGO med leksaker. En del ger det till och med till sina barn...

Odidoma

Snyggt!
När jag återupptog mitt legobyggande så var min tanke att jag skulle bygga ett "disco" vilket fortfarande inte är byggt men nu fick jag massa ideér serverade så det kanske är dags snart.

Gillade verkligen dansgolvet, hur har du lyst upp det, visst borde det gå att ha olika färger så det blir lite "studio 54" över det?

Record

Tony Manero on the dance floor ;)
Snyggt!
Friskt satsat, hälften vunnet..

AndersI

Ser lite nervöst ut med halvnakna minifigar (gula ben)  ;D
Filmen var bra!
Region: Nerike och lite ÖstraG (bor i Södermanland)
Mitt urgamla LEGO CAD-program: BlockCAD

Nextuz

Hehe.. riiiiktigt riktigt sjysst :D
Neonrör o grejer ju :D

Citat från: AndersI skrivet 08 Januari 2012 kl. 23:07
Ser lite nervöst ut med halvnakna minifigar (gula ben)  ;D
Snubben har ju läderstring... Helkinky ju ;)

Jesperallen

Kul idé och snyggt utfört! Gillar detaljer som t.ex. stavarna på väggen.

Woodpicker

"I JUST FEEL LIKE DANCEING"  8) ;D
Technic-freak, Samt City & 6-wide ;)

eiffelben

Citat från: Odidoma skrivet 08 Januari 2012 kl. 21:10
Gillade verkligen dansgolvet, hur har du lyst upp det, visst borde det gå att ha olika färger så det blir lite "studio 54" över det?
Det är tre lightbricks. Alla tre är gula (man vill ju ha vita) så filtreringen genom "trans dark blue" blir inte så bra. Egentligen blir det inte så bra genom "trans green" eller "trans red" heller men inte lika illa.
Först gjorde jag en manick med 32072 som skulle trycka på lightbrick-knapparna men det blev för "statiskt" så det fick bli en manuell variant.  :)
Många blandar ihop LEGO med leksaker. En del ger det till och med till sina barn...

Stigge72

Kul idé, och snyggt!

de Gothia

Snyggt! Gillar dansgolvet och alla neonlysrör! :)