Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Zombieattack!

Startat av Skrytsson, 08 Januari 2012 kl. 13:54

Föregående ämne - Nästa ämne

Odidoma

Som vanligt känns det lite som julafton när du har postat en moc, snyggt och kreativt som vanligt!
Tror det mesta är sagt men jag gillar hur du kan hoppa mellan olika teman och ändå få till det lilla extra.

mordatre

Trevligt som vanligt.

Hade dock velat se någon smidigare lösning på de krashade bilarna. Blir lite klumpigt med de tjocka (för denna skala) transclear-bitarna, och de lösa kakelbitarna till tak gör biltaket lite diffust.
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

Illuwatar

Riktigt snyggt som vanligt. Många fina detaljer och färgerna är verkligen speciella.
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

Tobbe Arnesson

Bra klossat GB-gubben!

Men vad föreställer detta?

Slitit loss hela fronten från en liten skåpbil? Jag får inte ihop det - sorry.
Blogg: Robotkampen

Skrytsson

Citat från: eiffelben skrivet 08 Januari 2012 kl. 21:15
Poängen är: Sluta fundera, GÖR'T! ...och det gjorde Skrytsson (han verkar jobba lite så) ;D

Huvudet på spiken! Det är precis så jag jobbar  ;D

Citat från: sweMezza skrivet 08 Januari 2012 kl. 20:17
Citat från: Skrytsson skrivet 08 Januari 2012 kl. 17:54
Citat från: eiffelben skrivet 08 Januari 2012 kl. 16:51
Men... har du inte snott SweMezzas zombie-apokalyps nu?
Snott och snott... Jag har haft Zombie-idén i åtanke till och från, från långt innan Community-bygg-temat diskuterades. Å andra sidan har väl SweMezza gått runt och funderat på ett Zombie-bygge i åtminstone 1½ år  :P
Haha! För er som undrar så köpte jag en väldans massa från Series 1 av Skrytsson för (antar jag) 1½ år sen. Och jag känner absolut inte att Skrytsson har snott något men tack för omtanken!

Hur många Zombies kom du egentligen upp i? Även om det bara var dessa 35 st så sitter du på en guldgruva. BL-priset har stigit upp över 100 kr(!)

Citat från: Odidoma skrivet 08 Januari 2012 kl. 21:17
Som vanligt känns det lite som julafton när du har postat en moc, snyggt och kreativt som vanligt!
Tror det mesta är sagt men jag gillar hur du kan hoppa mellan olika teman och ändå få till det lilla extra.

:)
Efter varje bygge börjar jag ledsna på det aktuella temat och nästa skapelse måste vara något helt annat för att jag ska känna mig motiverad.

Ofta uppstår byggen efter galna tankar/impulser jag får. Brukar oftast komma sent på kvällen/natten eller i samband med en vardagshändelse. Crocs Kloak är en typisk sådan galen impuls. Den första tanken var att han skulle kliva upp ur toaletten - det skulle ju verka ännu mer groteskt. Dock var det svårt att få genomförbart på ett snyggt sätt.

Citat från: mordatre skrivet 08 Januari 2012 kl. 21:59
Hade dock velat se någon smidigare lösning på de krashade bilarna. Blir lite klumpigt med de tjocka (för denna skala) transclear-bitarna, och de lösa kakelbitarna till tak gör biltaket lite diffust.

Jag tror det är svårt att åstadkomma samma oregelbundna kantiga och trovärdiga former med andra bitar. Jag håller med om att plates/cheese slopes är kantigt och oportionerligt tjockt. Har du något eget förslag?

Citat från: Tobbe Arnesson skrivet 09 Januari 2012 kl. 09:20
Bra klossat GB-gubben!

Men vad föreställer detta?
*
Slitit loss hela fronten från en liten skåpbil? Jag får inte ihop det - sorry.

Här presenterar jag en stad full av fantasti-artade zombies - och så anmärker du på att skåpbilens avslitna front är orealistisk?  ??? :P Det får inte jag ihop ;)

Inget BB eller EB-frontpage denna gång - men blev bloggad av http://bricksofthedead.com/2012/01/12/zombie-creation-zombie-attack/

mordatre

Citat från: Skrytsson skrivet 12 Januari 2012 kl. 17:10

Jag tror det är svårt att åstadkomma samma oregelbundna kantiga och trovärdiga former med andra bitar. Jag håller med om att plates/cheese slopes är kantigt och oportionerligt tjockt. Har du något eget förslag?

Nix, har inget bra förslag tyvärr. Har gjort något försök men vet att det verkligen är svårt att få till en krashad bil i den skalan. Har planer på en Gears of War MOC och då får jag försöka tackla det igen.
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

NielsG

Hur många Zombies kom du egentligen upp i? Även om det bara var dessa 35 st så sitter du på en guldgruva. BL-priset har stigit upp över 100 kr(!)

aha... så det er derfor jeg ikke kan hitta någen zombie... det er den sidste jeg saknar for at ha en komplet samling från s1 til s5... hmm  :)

som andre har skrevet tidliger: I like..  Skrytsson, du är fantastisk!!  +1

Tobbe Arnesson

Citat från: Skrytsson skrivet 12 Januari 2012 kl. 17:10Här presenterar jag en stad full av fantasti-artade zombies - och så anmärker du på att skåpbilens avslitna front är orealistisk?  ??? :P Det får inte jag ihop ;)

Det var inte bristen på realismen jag inte fick ihop, utan vad det skulle föreställa. Men tydligen fick jag ju ändå ihop det.  ;)
Blogg: Robotkampen

sweMezza

Sjukt pris. Ska kolla hur många det är oöppnade. Återkommer. Eller så får det vänta till tidslinjen... ;)

Citat från: NielsG skrivet 13 Januari 2012 kl. 10:08

aha... så det er derfor jeg ikke kan hitta någen zombie... det er den sidste jeg saknar for at ha en komplet samling från s1 til s5... hmm  :)
Ah, så många har jag inte samlat på mig. Du har PM!

SvanteOlof

Jag vill bara anmärka på att mönstret på gatuplattorna under statyn är helt fanatiskt snyggt.
ordvits: studsmatta = 4186