Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Zombieattack!

Startat av Skrytsson, 08 Januari 2012 kl. 13:54

Föregående ämne - Nästa ämne

Skrytsson

2012 är året då Jorden kommer att gå under. Om inte orsaken till undergången är anfallande varelser från yttre rymden kanske det kommer vara zombies..?

En kall natt i ett avskilt bostadsområde i början av zombie-epidemin skulle det kanske kunna se ut så här...

Detta är del två i min undergångs-följetong.

Onödigt vetande: Jag vågar nästan påstå att detta är det första bygget någonsin som innehåller hus byggda i alla fyra sand-nyanser; sand green, sand blue, sand red och sand purple. De två sistnämnda färgerna har sedan 8 respektive 10 år tillbaka utgått ur legos palett. Glömde jag nämna att jag är väldigt förtjust i sand-färger? ;)

Tie Fighter

Det ser ut att vara kört för oss! Läcker som vanligt Skrytsson

Barbaroux

Snygg som vanligt! Vi börjar bli bortskämda. Kan bara hålla med att sandfärgerna är riktigt snyggga.

micke

Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

rocketboy

//Rocketboy//

Jesperallen

Kanonsnyggt! Min favoritdetalj är det krossade fönstret.

Record

Bra känsla i stridens hetta, detaljen med det trasiga fönstret är snygg, även färgvalet på husen.
Friskt satsat, hälften vunnet..

de Gothia

Vad ska man säga Skrytsson... det är bara wow! Drakarmarna som utsmyckning var så snyggt! Gillar hur du fått fram en mörk och hopplös bild av det hela, och detta med en vanlig kompaktkamera?!!

Du förtjänar verkligen den lilla beiga biten du fått på EB skrytsson! (moc expert alltså)

RedGiant

Detta är vackert Skrytsson!
Saaand...  :-*

Nu hoppas jag bara att din tredje "undergångs-MOC" skildrar det som världen mest troligt kommer haverera p.g.a.; Den västerländska överkonsumtionen! ;)

Ps. Jag blir lite bekymrad när jag tittar på mitt byggbord nu...  :-\, du har PM angående det... Ds.

eiffelben

Citat från: Skrytsson skrivet 08 Januari 2012 kl. 13:54
Glömde jag nämna att jag är väldigt förtjust i sand-färger? ;)
Ja, hur är det egentligen? Gillar du sand-färger?

Ser asballt ut, nästan som om du sänkt färgmättnaden på bilden. Perfekt som "undergångs"-palett. :)

Men... har du inte snott SweMezzas zombie-apokalyps nu? För inte kan ni väl kommit på detta tema helt oberoende av varandra?  ;)
Många blandar ihop LEGO med leksaker. En del ger det till och med till sina barn...

Skrytsson

Tack för kommentarer, hörni :)

Citat från: de Gothia skrivet 08 Januari 2012 kl. 16:04
Vad ska man säga Skrytsson... det är bara wow! Drakarmarna som utsmyckning var så snyggt! Gillar hur du fått fram en mörk och hopplös bild av det hela, och detta med en vanlig kompaktkamera?!!
Du förtjänar verkligen den lilla beiga biten du fått på EB skrytsson! (moc expert alltså)

Tack! En MOC-expert-bit borde nog du också ha snart, tycker jag :)
Jag använder fortfarande kompaktkameran, men det krävs en del efterarbete; färgkorrigering, kontraständringar osv. Ofta måste jag försöka lura kameran att exponera mörkare än vad den vill, t ex genom att ha ett ljust papper i förgrunden när kameran fokuserar . Annars går den mörka stämningen (som jag ofta försöker få till) om intet.

Citat från: eiffelben skrivet 08 Januari 2012 kl. 16:51
Citat från: Skrytsson skrivet 08 Januari 2012 kl. 13:54
Glömde jag nämna att jag är väldigt förtjust i sand-färger? ;)
Ja, hur är det egentligen? Gillar du sand-färger?
::)

Ser asballt ut, nästan som om du sänkt färgmättnaden på bilden. Perfekt som "undergångs"-palett. :)
Men... har du inte snott SweMezzas zombie-apokalyps nu? För inte kan ni väl kommit på detta tema helt oberoende av varandra?  ;)

Snott och snott... Jag har haft Zombie-idén i åtanke till och från, från långt innan Community-bygg-temat diskuterades. Å andra sidan har väl SweMezza gått runt och funderat på ett Zombie-bygge i åtminstone 1½ år  :P
Samtidigt, vem har inte någongång funderat på att skapa ett zombie-bygge i lego?

Det här är min tolkning av Zombie-genren, jag är övertygad om att SweMezza kommer göra en helt annan (säkert minst lika bra) tolkning då Community-bygget kommer igång  :)

Linus Damberg

Coolt bygge!!!
Vad är det för bitar du har andvänt på höghuset tak???
Den som äger mycket silver kanske är lycklig.
Den som äger mycket LEGO kanske är lycklig.
Men den som intet äger kan sova lugnt.

sweMezza

Citat från: Skrytsson skrivet 08 Januari 2012 kl. 17:54
Men... har du inte snott SweMezzas zombie-apokalyps nu?

Snott och snott... Jag har haft Zombie-idén i åtanke till och från, från långt innan Community-bygg-temat diskuterades. Å andra sidan har väl SweMezza gått runt och funderat på ett Zombie-bygge i åtminstone 1½ år  :P
Haha! För er som undrar så köpte jag en väldans massa från Series 1 av Skrytsson för (antar jag) 1½ år sen. Och jag känner absolut inte att Skrytsson har snott något men tack för omtanken!

Samtidigt, vem har inte någongång funderat på att skapa ett zombie-bygge i lego?

Ja, är inte det ännu ett av många teman som väldigt många har en idé om?

Det här är min tolkning av Zombie-genren, jag är övertygad om att SweMezza kommer göra en helt annan (säkert minst lika bra) tolkning då Community-bygget kommer igång  :)
Annan tolkning ja. Minst lika bra... :-\

Sollan

eiffelben

Citat från: sweMezza skrivet 08 Januari 2012 kl. 20:17
Men... har du inte snott SweMezzas zombie-apokalyps nu?

Haha! För er som undrar så köpte jag en väldans massa från Series 1 av Skrytsson för (antar jag) 1½ år sen. Och jag känner absolut inte att Skrytsson har snott något men tack för omtanken!
Muahaha! Man kan tro att jag försöker bygga upp en beef här men icke. Självklart är det ingen som har snott något. Det jag menade var, precis som Skrytsson säger, "vem har inte någongång funderat på att skapa ett zombie-bygge i lego?".
Poängen är: Sluta fundera, GÖR'T! ...och det gjorde Skrytsson (han verkar jobba lite så) ;D
Många blandar ihop LEGO med leksaker. En del ger det till och med till sina barn...