Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Tank

Startat av Wineyard, 20 December 2011 kl. 01:54

Föregående ämne - Nästa ämne

Wineyard

Ett litet bygge jag har petat på ett tag. Har funderat på att lägga ut denna rätt länge, men inte kommit till skott. Nu när stej123 lade ut sin version tar även jag steget!
Den är inte byggd utifrån någon befintlig modell utan är en misch-masch av massa tanks.

Tank by Ichthuz, on Flickr

Odidoma

Snyggt!
Jag gillar att det kommer fler och fler tanks. Mäktigt!

Woodpicker

Två ord, Brutal och välgjord  :P
Technic-freak, Samt City & 6-wide ;)

Ras 74

Mycket snygg Tank och bra foto. Gillar att den går att ta isär lätt och har hör playability utan att det
kompromissar modellen i övrigt. Snyggt!
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

stej123

Riktigt snygg, häftigt att den går ta isär så att man ser insidan! :D Om du är i staan i jul så kan vi ju kriga ;)

swestar

Riktigt snyggt bygge.Gillar också att det går att ta isär den lätt.  :)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

AndersI

Definitivt snyggt! Jag är ingen älskare av militärmodeller, men jag måste säga att du har fångat begreppet "Tank" perfekt. Modulariseringen gör inte saken sämre. Svårt att se på bilderna om du har någon form av inredning också, annars är det väl möjligen det som fattas  :)
Region: Nerike och lite ÖstraG (bor i Södermanland)
Mitt urgamla LEGO CAD-program: BlockCAD

Wineyard

Tack för alla kommentarer!
Citat från: stej123 skrivet 20 December 2011 kl. 08:58
Riktigt snygg, häftigt att den går ta isär så att man ser insidan! :D Om du är i staan i jul så kan vi ju kriga ;)
Jag far norrut till jul, men har dessvärre ingen större möjlighet att ta med den. Men det skulle vara kul att hitta på något någon gång ;)

Citat från: AndersI skrivet 20 December 2011 kl. 10:21
Definitivt snyggt! Jag är ingen älskare av militärmodeller, men jag måste säga att du har fångat begreppet "Tank" perfekt. Modulariseringen gör inte saken sämre. Svårt att se på bilderna om du har någon form av inredning också, annars är det väl möjligen det som fattas  :)
Tanken är inredd, jag hade bara lite svår att få bra bilder på den, men här är i alla fall 2 exempel:

Tank, overview of the inside by Ichthuz, on Flickr

Övriga "play features" är att tornet går att rotera med hjälp av ett kugghjul längst bak och att "motorn" rör sig i fall man roterar det högra larvbandet.
PS: En annan anledning att jag inte postade insidan är att min kunskap om motorer inte sträcker sig överdrivet långt - inte heller min förmåga att återge dem i Lego  ::)

Ras 74

Kul med lite inrednings bilder med!

Citat från: Wineyard skrivet 20 December 2011 kl. 11:22PS: En annan anledning att jag inte postade insidan är att min kunskap om motorer inte sträcker sig överdrivet långt - inte heller min förmåga att återge dem i Lego  ::)

Vem bryr sig ;) Det ser bra ut i mina ögon. En motor av denna kaliber annars är väl mest en stor svart klump :D
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

Jesperallen

Riktigt snyggt! Kul med inredning också. Vill se fler såna här krigsmoc :D

AndersI

Citat från: Wineyard skrivet 20 December 2011 kl. 11:22Tanken är inredd, jag hade bara lite svår att få bra bilder på den...

Trevligt! Och det är väl inget fel på de bilderna? Du skulle möjligen kunna få in lite mer visare och krafs på de släta sidoväggarna, men å andra sidan har jag aldrig varit inne i en tank så jag vet inte hur det borde se ut.
Region: Nerike och lite ÖstraG (bor i Södermanland)
Mitt urgamla LEGO CAD-program: BlockCAD

de Gothia

riktigt läcker!! kedjorna på sidan av tanken var en snygg detalj.. :) och huvuden på minifigsen var också passande och bra!

Record

Dra mej baklänges, j.vlar vilken snygg vagn, vart alldelens till mig i trasorna, att du lyckats få till det med inredningen,
och i en mycket bra scala, hela vagnen.

Jag kollar runt en hel del på google efter snygga ww2 moc, och den här håller mycket hög klass.
Friskt satsat, hälften vunnet..

stej123

Citat från: Wineyard skrivet 20 December 2011 kl. 11:22
Tack för alla kommentarer!
Citat från: stej123 skrivet 20 December 2011 kl. 08:58
Citat från: Wineyard
Jag far norrut till jul, men har dessvärre ingen större möjlighet att ta med den. Men det skulle vara kul att hitta på något någon gång ;)
/quote]

Synd, jag skulle göra vilja se den IRL! Är riktigt imponerad med att du fått med inredning och allt. Tror jag måste sätta mig och modda min lite...
Ja :) Nu kommer jag nog vara rätt mycket hos mina föräldrar i jul men, vi skulle ju kunna möta upp på stan, legobutiken eller något :D

Teabox

Kul tank. Coolt att du fixa inredning i den med :)