Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Lego Lord of the Rings

Startat av Teabox, 16 December 2011 kl. 13:25

Föregående ämne - Nästa ämne

Teabox

Citat från: bileam skrivet 08 November 2012 kl. 12:14
Eagles nest: Bilbo och gänget räddas ju av jätteörnarna när vättarna jagat upp dem i träden. Får väl flyga med dem till dess nästen, har jag för mig.

Ah, tänkte bara på Sagan om ringen filmerna.

Citat från: Mirandir skrivet 08 November 2012 kl. 12:12
Piratskeppet är väl båten i vilken Aragorn, Legolas, Gimli och en hel hoper spöken anländer till slaget om Minas Tirith i slutet av trean.

Jo, men reagerade på att de skeppen hade rätt liten roll i filmen (knappt alls i Bio-versionen om jag minns rätt). Tänkte det kanske var en annan båt eller liknande som fått felaktig titel på sig. Men jag tänker inte klaga ifall det är ett av dem skeppen. Tror det kan bli ett roligt set. Kanske får Peter Jacksons cameo-karaktär som figur :P

Skafte

Som vanligt måste de ju till varje pris hitta fordon att göra set av, så att barnen har något att leka med.  ::)

styrbjörn

Felet är att skeppen bara är i LOTR medans örnarna är i hobbit. Enligt rykten kommer LOTR i mars så antingen är en av dem fel, eller åtminstone gissningarna om vad de innehåller eller så är det från både hobbit och LOTR. Har svårt att se piratskepp öster om dimmiga bergen, så den kommer troligtvis från LOTR. Sen så verkar det på artikelnumren som att det är hobbit tycker jag iaf.

Gray

Ett full-stort spökskepp skulle ju vara alldeles fantastiskt. LEGOs grönaktiga självlysande material skulle ju även passa perfekt för spökkrigarna.

Visst att de inte hade jättestor roll i filmerna, men till skillnad från många andra delar av filmerna är det ju onekligen väldigt LEGO-vänligt att göra ett set av.

Skafte

LotR kanske gör en SW och blandar OT och PT. PotC och IJ gjorde väl inte så? (Jämra förkortningsträsk.)

bileam

Citat från: Gray skrivet 08 November 2012 kl. 14:42
Ett full-stort spökskepp skulle ju vara alldeles fantastiskt. LEGOs grönaktiga självlysande material skulle ju även passa perfekt för spökkrigarna.

Visst att de inte hade jättestor roll i filmerna, men till skillnad från många andra delar av filmerna är det ju onekligen väldigt LEGO-vänligt att göra ett set av.
Det är inget spökskepp, utan ett svart piratskepp. Det är bara bemannat av spöken...

Etzel

Citat från: Skafte skrivet 08 November 2012 kl. 14:52
LotR kanske gör en SW och blandar OT och PT. PotC och IJ gjorde väl inte så? (Jämra förkortningsträsk.)
7Minns inte hur det var med PotC men IJ blandade både OT och KotCS under sista releasen 2009.

Gray

Citat från: bileam skrivet 08 November 2012 kl. 15:43
Citat från: Gray skrivet 08 November 2012 kl. 14:42

Det är inget spökskepp, utan ett svart piratskepp. Det är bara bemannat av spöken...

Jag menade såklart inte spökskepp i verklighetens bemärkelse (övergivet). Men ett skepp bemannat av spöken kallar jag för spökskepp likt förbannat. :D

Mattias

Ännu fler set som har börjat dyka upp !!  ;D http://www.eurobricks.com/forum/index.php?showtopic=75636#entry1422714. Dom verkar riktigt häftiga längtar redan till realese!

ogel

Citat790xx Treebeard Encounter
Includes: Merry, Pippin, and an Orc
Will also include a brick-built Treebeard
583 pcs
$60

Det här!

Gray

Skulle ju verkligen vara spännande om det stämde. Det fanns ju en stor översiktsbild av LEGOs designkontor tidigare i år som folk tyckte sig se dels en Balrog och också Isengard. (letar) Här är den bilden (kolla till vänster om Woody och Buzz-pappskylten). Isengard i bilden ser ut att vara aningens högre än Helm's Deep i montern bredvid, så storleksmässigt skulle den nog stämma med ett set med runt 1000 bitar.

Tycker mig även se ett huvud och en utsträckt arm från Treebeard i en av dessa montrar, men det kanske bara är inbillning?

Gray

Photoshoppade in lite text i bilden så det är enklare att fatta vad jag pekar på..

Lews

Den okända modellen ser ut att kunna vara Rivendell.

Mattias

Det ser helt klart ut att kunna stämma !!! ;D

Megabluck

Verkar som att spelet kommer släppas imorgon åtminstone i USA; ska bli kul att få se några gameplay videos på YouTube som fler smakprov på vad som komma skall till vårt norra land.