Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Lego Lord of the Rings

Startat av Teabox, 16 December 2011 kl. 13:25

Föregående ämne - Nästa ämne

Mirandir

Jag tror att the Hobbit kommer släppas i december även här i sverige. Något annat vore tjänstefel från den/de som bestämmerom detta.
Legobloggen: http://legobloggen.com

Stigge72

Citat från: Mirandir skrivet 13 Juli 2012 kl. 17:43
Jag tror att the Hobbit kommer släppas i december även här i sverige. Något annat vore tjänstefel från den/de som bestämmerom detta.
Liknande tjästefel har ju gjorts förr...

Gray

LEGO lyckades ju få ut Marvel/Avengers-setten överallt innan filmen släpptes i slutet av april/maj så nog borde väl LEGO kunna organisera så att Hobbit-setten finns i handeln när filmen kommer. Det är ju precis innan premiären och första veckorna som det är mest publicitet och intresse, så det skulle absolut vara ett tjänstefel att missa det fönstret.

Tobbe Arnesson

Speciellt när det sammanfaller med julklappsförsäljning...
Blogg: Robotkampen

mordatre

Läste på eurobricks att när man klarar något Legospel så låser man upp denna bilden. Det är förmodligen Elrond.

http://farm8.staticflickr.com/7276/7483646592_6bf1f413a0_z.jpg
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

mordatre

Saxat från Brickset:

79000 Mystery of the Ring (€13)
Minifigures: Bilbo Baggins, Gollum

79001 Fleeing from the Mirkwood Spiders (€30)
Minifigure: Bilbo Baggins

79002 Attack of the Wargs (€60)
Minifigures: Gandalf, Wargs (unknown amount)

79003 Bag End (€80)
Minifigures: Bilbo Baggins, Gandalf, Balin, Boufer, Dwalin

79004 Escape in Barrels (€70). This may be a 'reduced availability set. The site says 'whether we can offer this product is still uncertain'

79010 The Orc King (€100)
Minifigures: Bilbo Baggins, Gandalf, Orc King

-----------------------------------------------------

Ska bli intressant att se hur Wargarna ser ut.
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

Odidoma

Citat från: mordatre skrivet 22 Juli 2012 kl. 16:16

Ska bli intressant att se hur Wargarna ser ut.
Jag håller med, väldigt spännande + alla nya minifigs + eventuella sköldar/vapen. Det kommer bli många dyra julklappar till sig själv i år.

shiftaltcmd

Webhallen säger att det är en dag kvar nu.

Mirandir

Vi har fått in sagan om ringen idag  så det bör ha dykt upp hos era "langare" med.
Legobloggen: http://legobloggen.com

styrbjörn

Vet du om det släpps imorgon då?

Erik

Gött att det blir ett Bag End - där blev man bönhörd! Men det var ju inte direkt någon högoddsare...

Erik

Det ligger en bild uppe på 79003 Bag End på Brickset. Det är väldigt...grönt...  :o

Kwagge

Seten finns hos Hiko nu.

ogel

Köpte Gandalf Arrives och Weathertop på toys r us i onsdags. fick 2 extraringar och ett extra sting i weathertop settet. Helt ok! :) Nu fattas bara Cheluben och Mines of Moria så Brödraskapet blir komplett.

edit.

Blev för övrigt glatt överaskad att Brick seperatorn ingick i weathertop så slipper man bita isär bitarna:)

Carl T

Jag var inom på Jättekul i Lund och upptäckte att även de fått in LotR. Upptäckte är rätt ord, för de har ställt seten rätt undanskymt.
När jag plockade isär bitar lärde jag mig att reddish brown tar allting bokstavligt.