Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

The Dark Knight!

Startat av Skrytsson, 25 November 2011 kl. 18:01

Föregående ämne - Nästa ämne

AndersI

Med risk för att verka tjatig - kan bara hålla med i alla lovorden! Speciellt perspektivet.
Region: Nerike och lite ÖstraG (bor i Södermanland)
Mitt urgamla LEGO CAD-program: BlockCAD

robban

As snyggt! vilket kaos!! Fantastiskt byggt!!

Fasaden i tan var riktigt snyggt gjord, gillar oxå ninjago skallarna på skurkarna och själva Jokern är riktigt snygg. Är det ett orginal huvud föresten eller är det custom?

Fast jag tycker att dom ytersta lycktstolparna sitter lite för långt in i dioramat, 2 studs närmre Jokern karnse ökar yterligare på djup känslan och så sliper dom kännas så ivägen för entren på huset i tan, vilket jag sagt tidigare tycker är grymt snyggt..
Varning för starka scener och känsliga läsare varnars för allmänt språk

Skrytsson

Tack för alla kommentarer och hyllningar. Riktigt kul att detta bygge gillas så mycket  :)

Och då hoppas jag förstås att ni kommer rösta på mig i tävlingen  ;D

Citat från: de Gothia skrivet 25 November 2011 kl. 18:59
ojoj! det känns som du ligger i en klass för dig själv här i Sverige när såna här mocs kommer upp!

Citat från: Barbaroux skrivet 25 November 2011 kl. 22:00
Såg verkligen fram emot att se ett mästerverk i castletema av landets största legokonstnär. Men trots besvikelse så är det bara att lyfta på hatten ännu en gång för Skrytsson. Grymt!

Oj, j-vlar, tycker ni jag är så bra? Jag tackar och bugar!  :)
Men jag tycker många svenska byggare har hållt riktigt hög klass nu på senaste tiden :)

Joker-figuren... Ansiktet är custom-gjort, det är CAB som är upphovsmannen till det (fantastiskt arbete, det är alltså tryck, inte dekal). Den mörklila trenchcoaten är från MMCB. . Håret är Clone Wars-Anakins, fast målat i mörkgrön-brun nyans. Målningen har jag själv stått för.
Torson är officiell.
Jag har alltså utgått ifrån vissa bitar som skapats på annat håll, men komponerat ihop dem själv.

Nämnas bör också att Joker-bilden inte är det minsta färgkorrigerad - han ser alltså precis lika bra ut i verkligheten som på bilden :)

Bortsett från Jokern är allt omodifierat orginal-lego.

Citat från: de Gothia skrivet 25 November 2011 kl. 18:59
fö är jag lite besviken på det här då jag trodde att du först byggt en riddarscen! ;)  :P

;D Batman är (om han nu skulle finnas på riktigt) nutidens riddare ;)

Citat från: dalle skrivet 26 November 2011 kl. 00:13
Om du ska ha någon kritik så tycker jag att byggnadernas övre del är lite svag. De känns avkortade och vagare än övriga delarna. Var det så att sand red bitarna tog slut? ;)

:D
Tak är alltid småklurigt, kanske mest beroende på att man sällan ser dem på referensbilder och/eller i verkligheten och därför inte vet riktigt hur de ser ut. Tan-husets tak tycker jag känns bra. Sand red-byggnadens tak är "bara" ett svart plate-lager. Tycker det funkar ok. Är svårt att åstadkomma något extraordinärt med tanke på husformen (nästan en triangel) och den begränsade uppsättningen av bitar i sand red.

De sand red-bitar som använts till hela huset är endast dessa:

Och några

Citat från: robban skrivet 26 November 2011 kl. 14:25
Fast jag tycker att dom ytersta lycktstolparna sitter lite för långt in i dioramat, 2 studs närmre Jokern karnse ökar yterligare på djup känslan och så sliper dom kännas så ivägen för entren på huset i tan, vilket jag sagt tidigare tycker är grymt snyggt..

Du har nog rätt.

Huvudfoting

Sjuuukt snygg!!!

Man kan titta länge och leta efter nya detaljer. Älskar blodet dom forsar ur gubbens huvud och hur det hänger ihop med marken. Luftbubblan i staven får det att se ut som att det rinner med en j*vla fart! Ketchupeffekten? ;)

Kul att du även tagit dig tid att göra insidan av huset, bygger på i ytterligare dimesnioner.

En annan detalj som jag faktiskt inte såg vid första titten är perspektivet på gatan, detta får dioramat att se ännu större ut.
Och ger det ett helt annat djup och kännslan att det är större än vad det är

Weltklasse
/W

Teabox

Riktigt snyggt. Håller med tidigare kommentarer, speciellt forced perspective-biten. Riktigt smart lösning :) Enda anledningen jag kan se att de inte bloggat om den här på BB är väl att de inte vill ge dig ett för stort ego  :D

Kul att du berättar varifrån customs-delarna kommer ifrån.

Myko

Fantastiskt snyggt! Hittar inte orden så läs alla andras inlägg en gång till!

NIN777

Är bara att instämma i lovsången! Grymt coolt bygge Skrytsson och lycka till i tävlingen!

Skrytsson

...Nu har slutligen deadlinen för tävlingsbidragen varit och röstningen har påbörjats!

Se till att rösta på Skrytssons bidrag (nr 11 i både stora  och lilla kategorin),   ;), det bidrag du tycker är bäst i respektive kategori!  :)

Röstning - Stora kategorin

Röstning - Lilla kategorin

Ras 74

Grymt bra bygge återigen Skrytsson!
Så många bra detaljer att man blir vimmelkantig på riktigt.

Lycka till i tävlingarna!
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

Gordonblixt

Grymt! Gillar hur du gjorde byggnaderna inte överdetaljerade men dem ser fortfarande snygga ut.
Gillar också hur du byggde allt diagonalt.

Skrytsson

Tack hörrni  :)

Röstningen avslutas natten mellan måndag och tisdag. Då får vi se hur det gått  :)

Så länge bjussar jag på min Batpod-design (som f ö är helt puristisk) 8)

RedGiant

Bra bygge Skrytsson!
Har gett dig 2 av mina 3 röster på EB, det där vinner du nog.

Eftersom jag den senaste tiden tappat förmåga att leta upp fakta själv så måste jag fråga; Jokerns ansikte är väl inte "custom"? Eller...? ???

Lycka till i tävling!

Edit: Jo, det var det ja. ;)

de Gothia

Ja jag vill ju inte förstöra en överraskning så jag hoppas du kollar EB först skrytsson

Men stort grattis till de TVÅ första platserna!!!! Riktigt kul!!!

http://www.eurobricks.com/forum/index.php?showtopic=63699

AndersI

Region: Nerike och lite ÖstraG (bor i Södermanland)
Mitt urgamla LEGO CAD-program: BlockCAD

Skrytsson

Tack hörni!

Såg det imorse på EB. Helt sanslöst!  :o Jäklar vad roligt det känns att vinna!  :D

Den här utgången trodde jag verkligen inte det skulle bli. Hoppades på att komma i tre-topp i någon av kategorierna  :)