Batman - Ivys skog & Crocs kloak!

Startat av Skrytsson, 21 November 2011 kl. 23:32

Föregående ämne - Nästa ämne

Jankas

Får bli Crocs från mig med.Du är ju enorm med att spotta ut vinjetter:-).Var fårdu allt ifrån?
Lycka till
Mvh jankas

Skrytsson

Tack för alla kommentarer! :)

Liksom majoriteten här (och på Flickr) är jag också mest nöjd med Croc-vinjetten. Har postat den i tävlingen på Eurobricks :)

Citat från: Tie Fighter skrivet 22 November 2011 kl. 05:28
Jag gillar Crocs kloak bäst, jag kommer att titta misstänkt på avloppet när jag tar en dusch i fortsättningen.  ;D

Hehe  :D

Citat från: teabox skrivet 22 November 2011 kl. 07:24
Båda är snyggt byggda, men Crocs är den jag gillar mest också. Tror det är för att den avbildar sånt man känner igen. Poison Ivys köttätande växt är inget jag har någon koll på hur den ska se ut.

Jo, så kan det mycket väl vara. Sen är det väl också komiken i vinjetten som avgör till Crocs favör. Övervägde en stund att placera ett mycket skrämt huvud i köttätandeväxtens mun (för att skoja till Ivy-vinjetten lite), men det kändes bara rörigt.

Citat från: Wineyard skrivet 22 November 2011 kl. 10:22
Bloggad av Brothers Brick igen, grattis :D

Yeah  :D Det är ju på tiden, var ju några månader sen sist  ;)

Citat från: mechamike skrivet 22 November 2011 kl. 14:53
Testade du att flytta upp den köttätande växten högst upp i träden? kanske hade gjort den viggen mer "less is more". Ett stort träd med köttätande mun.. visst inte så realistiskt men det är ju inte Superhjältar heller.. ;D
Hehe. Hur menar du? Att jag tar bort hela trädkronan och sätter dit käken och tänderna? :P Kommer nog se groteskt ut.  ;)

Citat från: insurrection skrivet 22 November 2011 kl. 16:23
Instämmer med majoriteten: Crocs. Badrumet är som konstaterats mycket läckert, men jag gillar nästan avloppstunnlarna ännu mer. Blir sugen på att bygga en egen MOC med sådana när jag ser din!

Kul att vinjetten väcker bygglust!  :)

Kan förresten berätta att jag ursprungligen bara hade tänkt göra Ivy-vinjetten. Hade nästan byggt klart den, men var inte riktigt nöjd. Kände att jag hade fått till ett trevligt färgtema, men egentligen inte så mycket mer än så. Grubblade en hel del på om jag skulle försöka bygga om den eller försöka komma på nått helt nytt. Hade tankar på att bygga en mystisk, kurragömma-artad vinjett till Riddler och även idéer om ett laboratorium till Mr Freeze. Men så fick jag nån dag, mitt i natten (det är då alla idéer kommer), idén om att göra Croc kommandes upp från avloppet och skrämma nån stackars civilinvånare. Tänkte ursprungligen att han skulle komma genom toan :P, dock hade det då blivit en rätt så överdimensionerad toalett.

Skrytsson

Imorgon får ni se mitt bidrag i stora kategorin (32x32 studs)  8)

Linus Damberg

Gillar Croks bäst :) :)
Däremot så ha jag inte sett nån av batmanfilmerna så jag vet inte vad det är för scen,tyvär :( :PMen dom var skitfräcka, du har varkligen lyckas ;) :) :) :)
Den som äger mycket silver kanske är lycklig.
Den som äger mycket LEGO kanske är lycklig.
Men den som intet äger kan sova lugnt.

Rikard

Hållar med om att Crocs är grymmast! Även om de båda är riktigt fräna. Först scrollade jag bara ner en bit och såg bara badrummet vilket var extremt fränt! När kloaken sedan kom som bonus tappade jag hakan! Riktigt Nice!  :)

Stigge72

Jag håller med majoriteten... Croc är bäst, men Ivy är inte dålig för det.

Jag gillar hur du löst kloakrören.

mechamike

Citat från: Skrytsson skrivet 22 November 2011 kl. 17:24
Citat från: mechamike skrivet 22 November 2011 kl. 14:53
Testade du att flytta upp den köttätande växten högst upp i träden? kanske hade gjort den viggen mer "less is more". Ett stort träd med köttätande mun.. visst inte så realistiskt men det är ju inte Superhjältar heller.. ;D
Hehe. Hur menar du? Att jag tar bort hela trädkronan och sätter dit käken och tänderna? :P Kommer nog se groteskt ut.  ;)

Nej inte ta bort trädkronan utan sätta tänderna i mitten av trädkronan riktat uppåt...
En duv och kaj ätande träd..(det vore inte groteskt utan alla stadsbors dröm..)  ;D
?

dalle

En till som håller med majoriteten. Mycket bra vinjetter.

Skrytsson

:)

Jag ska förresten passa på att nämna att fingertoppskänslan med duschglaset stod LilaToster för. En liten detalj som gör mycket.

Lampan över handfatet är en gammal bortglömd Scala-bit. Idén att ha biten som lampa har jag fått från Mirandir.

Goldmember

Fasiken vilken artist du är Skrytsson !!

Helt otroligt genomtänkt är crocs moc. Jag är otroligt imponerd av din känsla för "känslan" i dina mocar...

Ps. vilket härligt jubileumstilläg detta blev! (100!!)

/G

robban

Gillar Croc mocen mäst, lockar till skratt :D och för tankarna till en av mina absoluta favorit byggare ceblego.
Varning för starka scener och känsliga läsare varnars för allmänt språk

Olsson

Crocs är roligast, mest liv och rörelse.
Måste bara fråga om killen har tre bröstvårtor? ;)
Mycket snygga!
Olsson

bileam

Citat från: Olsson skrivet 23 November 2011 kl. 09:54
Crocs är roligast, mest liv och rörelse.
Måste bara fråga om killen har tre bröstvårtor? ;)
Mycket snygga!
Olsson
Det är "the man with the golden gun"!

Tie Fighter

Visst hade Chandler i "Vänner" 3 bröstvårtor?