Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[WIP] Castle Seawatch

Startat av Jesperallen, 02 November 2011 kl. 02:17

Föregående ämne - Nästa ämne

Sirre

Håller med de andra, riktigt imponerande bygge som var helt klart bäst att se med egna ögon! :)

Du får nog snart bygga in stora hjul för att kunna transportera den där! Den måste ju absolut komma upp till Stockholm feb 2014! :D

Jesperallen

Tack ska ni ha allihop! :)

Det var verkligen kul att prata med er alla! Fick under samtalen många idéer, inspiration och lust att ta tag i nästa del. Ska lägga upp lite bilder på de nya bitarna jag blev klar med och hade med på eventet.

styrbjörn

Synd att man inte var där.  :o det är grymt stort :o skulle gärna se det.

Stigge72

Citat från: styrbjörn skrivet 29 Oktober 2012 kl. 17:34
Synd att man inte var där.  :o det är grymt stort :o skulle gärna se det.
Synd att göra dig besviken, men det är större än så.. :P
Håller med om att det var riktigt häftigt att se det på riktigt.

rocketboy

Riktigt snyggt bygge. Bygget blir ju inte mindre imponerande av att den är modulbyggd för att kunna tas isär och transporteras.
//Rocketboy//

Jesperallen

Tack ska ni ha!

Lägger upp lite bilder på de nya delar jag hade med till eventet.
Detta är SeaGate tower som bevakar vägen in från de yttre försvarsverken och hamnen. Med fällgaller och dubbla portar med mördarhål ovan kan försvarare få eventuella fiemder på andra tankar.
Här finns också borgens första toalett.
Innanför portarna leder den vindlande,  stigande vägen upp till den mellersta kurtinen. Som tidigare är det helt modulärt i alla plan men jag har inte inrett det hela än.

Wiew of SeaGate tower and HarbourKeep by Jesperallen, on Flickr

SeaGate tower seen from the harbour by Jesperallen, on Flickr

SeaGate tower and Seawall by Jesperallen, on Flickr

Roof on SeaGate Tower by Jesperallen, on Flickr

Path up to SeaGate by Jesperallen, on Flickr

Path  down to SeaGate by Jesperallen, on Flickr

Angled wall by Jesperallen, on Flickr

A wiew through SeaGate by Jesperallen, on Flickr

insurrection

Ja shit, den är verkligen hur ball som helst  :) det bygge jag i särklass gräms mest över att ha missat när jag inte kunde komma till göteborgsträffen (hade gärna åkt för många av de andra byggena som var väldigt snygga med, men din byggstil och skala är så mycket precis vad mitt castle ideal är).

Det var ett tag sen du postade översiktsskisser senast, håller du fast vid planerna som de såg ut sist eller har det hänt nått med dem?

AndersI

Helt fantastisk borg! Den får mig att tänka på Edinburgh Castle (som inte alls ligger vid vatten, utan på toppen av en klippa).

Jag hoppas du håller på några år med den, så jag får en chans att se den live nån gång!
Region: Nerike och lite ÖstraG (bor i Södermanland)
Mitt urgamla LEGO CAD-program: BlockCAD

NIN777

Ja vad säger man!!

Det är världsklass på detta bygge. Kan bara hålla med AndersI om att man någon gång får chansen att se den live.

Tie Fighter

jag kan inte se mig mätt på detta bygge.

Nilseman

Hej Jesper! Du har ett litet PM från mig kompis ;-)

Carl T

Citat från: AndersI skrivet 01 November 2012 kl. 09:45
Helt fantastisk borg! Den får mig att tänka på Edinburgh Castle (som inte alls ligger vid vatten, utan på toppen av en klippa).

Förr fanns det vatten där Princes Street Gardens nu ligger, även om det väl mest bör ha varit en stinkande sörja.

När jag plockade isär bitar lärde jag mig att reddish brown tar allting bokstavligt.

Dieter_A

Du är skicklig och hängiven. Det är en bra kombination.  :)

Jesperallen

Tack allihop för de fina kommentarerna!

den borgen är mycket inspirerande helt klart.

Jag hoppas du håller på några år med den, så jag får en chans att se den live nån gång!

Citat från: NIN777 skrivet 01 November 2012 kl. 10:33
Kan bara hålla med AndersI om att man någon gång får chansen att se den live.

Tack!
Mitt projekt kommer hålla på  länge jag känner mig utmanad och road. Med de delar som börjar närma sig att ta tag i så har jag att göra ett bra tag framöver.

Citat från: insurrection skrivet 01 November 2012 kl. 00:15
Det var ett tag sen du postade översiktsskisser senast, håller du fast vid planerna som de såg ut sist eller har det hänt nått med dem?
Planen står väl kvar ungefär som förut, några småjusteringar bara. Har inte fått nåt byggt sedan eventet, har röjt upp och sorterat efter den senaste kreativa perioden. Blir ju lätt ett hav av blandade bitar på arbetsbordet...

Citat från: nilseman skrivet 13 November 2012 kl. 17:57
Hej Jesper! Du har ett litet PM från mig kompis ;-)

Ja jag såg det, har bara svårt att få ur tummen ibland :) återkommer

lingonfil

Kan inte låta bli att kommentara. Verkligen imponerande!

För att inte denna kommentar ska vara helt onödig så slänger jag med två små betraktelser.
1. Det skulle kanske vara snyggt med lite mörkbeiga bitar vid latrinhålet, och kanske t o m på berget nedanför också.
2. Det behövs lite färg att bryta av allt gråa. Saknar vimplar och flaggor. Ett majestätiskt bygge behöver lite vimplar!