Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[WIP] Castle Seawatch

Startat av Jesperallen, 02 November 2011 kl. 02:17

Föregående ämne - Nästa ämne

Skrytsson

Hur mycket bitar kommer du att lägga ner i detta projekt?  :o

Jesperallen

Citat från: Skrytsson skrivet 19 December 2011 kl. 20:38
Hur mycket bitar kommer du att lägga ner i detta projekt?  :o

En grov beräkning gör väl att det hamnar på 200 000-250 000 bitar nånstans, kanske mer. Svårt att veta då det inte är färdigplanerat och jag inte vet detaljnivån på området utanför själva borgen.

Jesperallen

Har börjat färdigställa hamnen (kajen kanske närmare..) och befästningsverk kring denna. Den höga muren är "West Wall", del av den senaste expansionen av Seawatch som gjordes för att skydda viktiga verkstäder och kunna husera hantverkare innanför murarna.
West Wall blickar ut över den lilla bukten som i folkmun kallas "The Wet".
Hamnen bevakas från "Harbour Wall" som genom sin utformning låter försvarare beskjuta fiender från fyra håll.
Ovarför "Harbour Wall" Kommer två stora torn att konstrueras, ett porttorn och ett högre torn som ska fungera som barracker.
Den lilla porten ut till hamnen är "Scale Gate", tvetydigt för områdets viktiga födokrok fisket men också en antydan om vandringen uppför som väntar den som genom porten färdas upp mot de inre delarna av "Seawatch"

Tie Fighter

Blir bara mer och mer imponerad över detta bygge, fast du visade ritningen är det svårt att föreställa sig hur stort det kommer att bli.
Gillar det lilla skiffer taket, är det simfötter du använt?

Magnus den store

Galet stort! Kul att se en krenelering i bra skala med tinnar som faktiskt skyddar minifigurerna. Toppstenen är grädden på moset.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

de Gothia

Ojoj! Vad snyggt! Kajen var verkligen snygg! Den "lilla" porten med sina detaljer var pricken över i:et!

Kul att se att bygget fortskrider och att du fortsätter lägga ner så otroligt mycket detaljrikedom i det! Man blir ju lite sugen att bygga några små verkstäder och hus till den lilla byn!  :)

Barbaroux

Blir bara bättre och bättre. Storleken är ju enorm. Kul att du får till så mycket detaljer. Det är således inte bara storleken som imponerar. Man kan inte annat är att bli lite avundsjuk  ::).

micke

Ett helt fantastiskt bygge med så mkt häftiga detaljer.
Vad är det för bitar du använt till taket på förrådsbyggnaden vid kajen?
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

Woodpicker

OTROLIGT IMPONERAD över ditt kollosala bygge!
Skulle verkligen vara riktigt stolt över mig själv om jag vore lika tålmodig och lika full av innsperation som du måste vara!

GRYMT IMPONERAD ÖVER DIN KREATION!!!

keep up the gooood work
Technic-freak, Samt City & 6-wide ;)

Tobbe Arnesson

Tjusigt och fina detaljer.

Saknar lite fåglar här på klippan bara:

Blogg: Robotkampen

AndersI

Jag säger bara: Oj!

Massiva murar (och hus) som är byggda på befintligt landskap, inte bara ditställda. Mums!

Du skulle möjligen kunna ha lite större färgvariation på mur- och husdelar som uppenbart är byggda vid en helt annan tidpunkt - kanske bara finns kvar som rester här och där. Hur vackert det än är blir det väldigt mycket grått.
Region: Nerike och lite ÖstraG (bor i Södermanland)
Mitt urgamla LEGO CAD-program: BlockCAD

Jesperallen

Tack alla för de fina kommentarerna!

Citat från: Tie Fighter skrivet 09 Januari 2012 kl. 06:39
Gillar det lilla skiffer taket, är det simfötter du använt?

Citat från: micke skrivet 09 Januari 2012 kl. 08:16
Vad är det för bitar du använt till taket på förrådsbyggnaden vid kajen?

Visst är det simfötter, tycker det blir bra men det gäller att få dem att sitta kvar när de väl är påplats då det är ett helsike att trycka dit dem då de överlappar varandra.

Citat från: de Gothia skrivet 09 Januari 2012 kl. 07:11
Man blir ju lite sugen att bygga några små verkstäder och hus till den lilla byn!  :)

Ska försöka komma igång med det snart, vill ju få till lite detaljer också. Kommer titta en del på dina byggen och hämta inspiration och idéer till lösningar. :)

Citat från: Tobbe Arnesson skrivet 09 Januari 2012 kl. 08:50
Saknar lite fåglar här på klippan bara:

Tack för tipset, det får vi ju helt klart fixa till. Något tips om var man kan hitta inspiration till fåglar?

Citat från: AndersI skrivet 09 Januari 2012 kl. 08:51
Du skulle möjligen kunna ha lite större färgvariation på mur- och husdelar som uppenbart är byggda vid en helt annan tidpunkt - kanske bara finns kvar som rester här och där. Hur vackert det än är blir det väldigt mycket grått.

Ja absolut. Kommer nog använda samma färgskala men jag skulle nog kunna variera murarna genom mängden bitar med struktur och fler eller färre inslag av visss typ av färger. Ska ta med detta i mitt fortsatta bygge, tack för tanken!
Sedan kommer det komma till mer konstruktioner av trä och borgen kommer befolkas, vilket kommer lätta upp känslan av "grå tyngd". Det är en balans som kan vara svår att gå, kan lätt bli att den färdiga mocen blir plottrig och svåröverskådlig. Vill försöka få en någorlunda lugn känsla över bygget, vill att speciella detaljer ska sticka ut och synas. Började med enbart nya klossar i light gray, det blev både lite för tråkigt, vansinningt dyrt när de gicck ur produktion och svårt att få tag i speciella delar.

Tommy_la

Den här moc:en blir allt häftigare för varje gång du postar bilder! Jag hoppas verkligen att detta episka projekt kommer att färdigställas.
Min bricklinkbutik "Tommy's Store":
http://www.bricklink.com/store.asp?p=tommy_la

Teabox

Keep up the great work som de säger i utlandet :)

Tie Fighter

Jag har för mig att det är några måsar till Creator fyren, kommer dock inte ihåg om dom såg bra ut.