Bättre sent än aldrig...... symaskinen

Startat av lindyhep, 19 Oktober 2011 kl. 09:54

Föregående ämne - Nästa ämne

lindyhep

Ja, jag lovade att lägga upp lite bilder på min symaskin från eventet på Tekniska Museet i somras. Sen krånglade bilderna och sen har datorn mått si och så och jag förträngde det hela. Sen dök det upp en Lego-tråd på ett annat forum jag hänger på och jag blev påmind :)
Så nu skall vi se om jag lyckas få in bilderna här.



Och så ovanifrån så man ser trådkonerna.


Och här syns nästan fotpedalens sladdingång.


Det är inte en exakt kopia av min egen maskin men likheter finns. Här http://www.pfaff.com/se/307_573.html finns en bild på en sån som jag har.

Tobbe Arnesson

Snyggt, kul och annorlunda bygge!

Tack för att du delade med dig!  :)
Blogg: Robotkampen

Ras 74

Äntligen! Som jag har väntat på denna ;)

Tycker du fått till symaskinen riktigt bra! Kul scala på den med.
Skulle säkert kunna bygga den mer exakt om du gjorde en ny modell i en ännu större scala ;)
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

Nextuz

Den Var riktigt riktigt snygg denna =)

Nästa version blir väl med PF-styrning och mindstorm? :P eller? :P

Stigge72

Håller med tidigare talare: Riktigt stiligt.

lindyhep

Tack hörni :)

PF och Mindstorm.....det vore nåt det....Frågan är vilket som blir billigast. Köpa ny symaskin eller bygga en. Gissar att ert svar skulle vara att sälja nån/några av de symaskiner jag redan har så har jag nog råd att bygga ;)



Måns.S

Snyggt!
var ju tvungen att zooma in för att se att det var LEGO och inte äkta...  ;)

tellblom

HA, frun som har en liknande modell (fast en Singer) tyckete den va lika cool som jag.

Snyggt jobbat :)
/Martin

swestar

Mina Egna Byggen flickr
Instagram