Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Trädet

Startat av Skafte, 17 Oktober 2011 kl. 15:04

Föregående ämne - Nästa ämne

Skafte

Här kommer en bild på trädet jag pratade om förut. Det är till Eurobricks tävling med (eller snarare utan) CMF serie 5, och det skall förstås vara skogshuggaren som skall stå vid trädets fot.



Ett par bilder till på http://www.flickr.com/photos/skaftepetter/sets/72157627789221197/

de Gothia

hoho vad tjusigt!!! en poppel?  gillar huggytan nere på stammen! :)

hur har du satt fast lövbitarna?

Illuwatar

Snyggt träd - har inte sett den designen förut. Påminner om en sort som är rätt vanlig i Ungern. Finns även liknande vid Slussen här i Stockholm. Tror det är en sorts av asp.
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

Carl T

Citat från: Illuwatar skrivet 17 Oktober 2011 kl. 15:50
Snyggt träd - har inte sett den designen förut. Påminner om en sort som är rätt vanlig i Ungern. Finns även liknande vid Slussen här i Stockholm. Tror det är en sorts av asp.

Populus nigra, svartpoppel, närmare bestämt underarten Italica, pyramidpoppel. Och ja, asp är poppel. Populus tremula växer här. Planterad växer också den europeisk-amerikanska hybridaspen Populus tremula × tremuloides.

Behjälpt av några illasinnade dovhjortar försökte för övrigt en asp en gång ta livet av mig genom att peta in en gren i mitt cykelframhjul.
När jag plockade isär bitar lärde jag mig att reddish brown tar allting bokstavligt.

SuperMario

Skitsnyggt!!

Lycka till med tävlingen och meddela gärna hur det det blir på den fronten.

Etzel

Maffigt!
Lycka till i tävlingen (fast inte för mycket, jag är ju med också :P )

de Gothia

kan ni länka till tävlingen där bidragen är?

Skafte

http://www.eurobricks.com/forum/index.php?showtopic=60741&pid=1097012&st=0&#entry1097012

Typiskt att jag inte kollade ordentligt och hamnade efter Etzels bidrag... Man vill ju ha sitt bland några sämre så det märks bättre  ;)

Jo, poppel tänkte jag nog.

Teabox

Snyggt. Helt klart något att låta sig bli inspirerad av  ;D

Ras 74

Väldigt snyggt träd. Har inte heller sett den byggtekniken förrut.
Lycka till i tävlingen.
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

Skrytsson

Ja, det är ett coolt träd  :D

Snyggt jobbat :)

Lite roligt hur begränsningen 8x8 gör att man börjar jobba helt galet på höjden.

Stigge72

Intressant lösning.

Jesperallen

Snyggt!
Gillar speciellt det urhuggna.

swestar

Citat från: Jesperallen skrivet 18 Oktober 2011 kl. 23:24
Snyggt!
Gillar speciellt det urhuggna.
Kan bara hålla med  :)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram