Hjälp! "Lego kopier"

Startat av NIN777, 04 Oktober 2011 kl. 19:52

Föregående ämne - Nästa ämne

NIN777

Hej

Ropade förra veckan hem 1,7 kg Lego på Tradera för en inte allt för billig peng.
Idag när jag började sortera bitarna visade det sig att 50% av "legot" var kopier.

I annonsen på tradera stod det 1,7 kg Lego. Säljaren verkar inte vara så inne i detta så för honom kanske alla bitar oavsett märke är "lego". Är det någon som råkat ut för detta och kan ge råd? Jag kommer att kontakta säljaren imorgon.

Larry Lars

Utan att hetsa upp dej allt för mycket berättar du att ni måste förhandla om priset eftersom så mycket inte var äkta Lego. Lego är ett skyddat varumärke och även om bitarna passar så är kopiorna inget någon vill betala något för på Tradera. Säg att om ni kan göra upp om saken, slipper du skriva det i omdömme om säljaren eller kontakta Tradera.

Det kan ju vara så att säljaren inte hade en aning så du skall inte gå på som om du blivit lurad med vilje.
Du har fått varan och den motsvarar inte längre säljarens beskrivning. Fallet är solklart, det vet du. Du skall inte låta det vara något tvivel om den saken. Vad som är Lego är inte en bedömningsfråga.

Lycka till.
Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

NIN777

Tack Larry Lars för ditt svar!

Stigge72

Jag har råkat ut för att någon enstaka "bit" som  kommit med inte varit Lego (osäkert om det ens var kopia), men jag har inte orkat bry mig de gångerna. Det har aldrig varit så illa som du beskriver.

mechamike

Du får gärna tala om hur det hela avlöpte.. intressant att höra hur det avlöper..

Som kuriosa kan jag berätta att jag fick en ica kasse med "Lego" av en väninna till min sambo..  ;D efter genomgång visade den sig innehålla 1 , EN bit Lego.. :'( och det var en 2x2 grön Duplobit som jag behöll, resten returnerades med ett "tack , men nej tack!" :-[

?

NIN777

Citat från: mechamike skrivet 05 Oktober 2011 kl. 20:22
Du får gärna tala om hur det hela avlöpte.. intressant att höra hur det avlöper..

Jag mailade säljaren igår morse men ännu inget svar. Jag kommer hålla er informerade om hur det hela slutade.

NIN777

Pratade med säljaren idag och vi justerade priset med ca 50%.
Skönt att det var en bra säljare så jag slapp kontakta Tradera.

Ras 74

Gott att höra att det löste sig så bra. Ibland finns det goda människor där ute :)
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.