Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

ICA!

Startat av Skrytsson, 02 Oktober 2011 kl. 18:21

Föregående ämne - Nästa ämne

Skrytsson

Ursprungligen byggde jag en liten ICA-vinjett med Ulf, Stig och Cindy till gissa-vinjett-tråden.
Efter att ICA fått nys om skapelsen valde de att länka bilderna på sin Facebook-sida.

Därefter meddelades jag att de ville köpa en egen uppsättning av dioramat, men komplett med samtliga fem karaktärer som visas i filmerna. Få pengar för att bygga lego? Visst, tänkte jag - det är ju svårt att säga nej till ;)

Nedan följer alltså en uppdaterad version av ICA-vinjetten med hela gänget.

Det inbitna ICA-reklam-fanet tycker nog att denna scen är ganska bekant: Jerry ställer sig bakom Stig mot Ulf :P

Grönskasansvarige Sebastian, naive Ulf, chefen Stig, spralliga Cindy och praktikanten Jerry.

Nu undrar ni kanske hur en ICA-film skulle se ut i Lego. Det undrade jag också, och skapade därför en liten sekvens ur avsnittet "Mord i butiken", se nedan.

ICA - "Mord i butiken" - i Lego!

ICA - "Mord i butiken" - Orginal

ICA-bilderna på Flickr

de Gothia

vad kul skrytsson! verkligen bevis på att du lyckats med karaktärerna om ica själva vill ha dem! :) kanske kommer en reklamfilm med dem snart då!? :)

man känner verkligen igen alla karaktärer men ica-jerry är verkligen huvudet på spiken!

snyggt jobbat!

AndersI

Jättekul! Du är alltså numera ett proffs och får inte vara med på våra amatörtävlingar  ;D ;D

Otrolig förmåga du har att hitta rätt ansikten - har du alla minifighuvuden som existerar, eller köper du dem när du kommer på att du behöver fejset?
Region: Nerike och lite ÖstraG (bor i Södermanland)
Mitt urgamla LEGO CAD-program: BlockCAD

Nextuz

Jaa herrejädra mej... filmen var ju riiiktigt bra gjord alltså :D

Nextuz

Citat från: AndersI skrivet 02 Oktober 2011 kl. 18:59
Jättekul! Du är alltså numera ett proffs och får inte vara med på våra amatörtävlingar  ;D ;D

+1 ;)

Nextuz

Citat från: Nextuz skrivet 02 Oktober 2011 kl. 19:00
Jaa herrejädra mej... filmen var ju riiiktigt bra gjord alltså :D

Förlåt.. Alltså.. den äääär sjuuukt bra =) de blinkar.. rör på munnen.. alltså... Hur har du gjort? :O

Måns.S

Va kul! :D
Jag gillar brick-filmen skarpt.

Selander

Goldmember

Mycket bra gjort!! fantastik film snutt!  ;D

Hur mycket pröjs fick du från ICA? Hoppas du saftade på...

/Goldmember

Silence101

Suveränt bra gjor, både viggen och filmen.

GRATTIS till dig :)
Peter Karlsson, Region Syd
It all seems so stupid, it makes me want to give up.
But why should I give up when it all seems so stupid?

mordatre

Har du inget jobb människa!?  Du spottar ju ur dig det ena och det andra på löpande band  ;)
Har du suddat bort harry´s blixt?
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

swestar

Citat från: Silence101 skrivet 02 Oktober 2011 kl. 21:02
Suveränt bra gjor, både viggen och filmen.

GRATTIS till dig :)

kan bara instämma :)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

robban

Varning för starka scener och känsliga läsare varnars för allmänt språk

Skrytsson

Tack för era kommentarer!

Kul att ni gillar både skapelsen och videoklippet! :)

Citat från: de Gothia skrivet 02 Oktober 2011 kl. 18:35
kanske kommer en reklamfilm med dem snart då!? :)

Jag har framfört idén för ICA, förhoppningsvis nappar de ;)

Jättekul! Du är alltså numera ett proffs och får inte vara med på våra amatörtävlingar  ;D ;D

:P

Otrolig förmåga du har att hitta rätt ansikten - har du alla minifighuvuden som existerar, eller köper du dem när du kommer på att du behöver fejset?

Ca 80-90 % av alla skinnfärgade huvuden återfinns här hemma i någon tappning (i minifigur-samling eller lösa från BL). I undantagsfall har jag inte huvudet, då köps det från BL. Oftast tas det vid behov från någon figur här hemma och "återlämnas" då nästa gäng av BL orders läggs (och ett till ex av det köps).

Ibland behövs dock ett huvud som är orimligt dyrt att få tag på. Cindys huvud kostar ~ 60-80 kr på BL. Fast det var inget problem i detta fall eftersom ICA betalade :P

Citat från: Nextuz skrivet 02 Oktober 2011 kl. 19:02
Förlåt.. Alltså.. den äääär sjuuukt bra =) de blinkar.. rör på munnen.. alltså... Hur har du gjort? :O

Det skulle krävas en egen tråd för att förklara ingående, men i grunden bygger munrörelserna på följande:
- Bilderna har tagits på ett blankt huvud.
- Utifrån bild på ansiktet har sex stycken varianter av ansiktet skapats digitalt (mycket öppen mun, lite öppen mun, stängd mun osv)
- Dessa läggs på det blanka ansiktet, som fristående lager, då det passar
- För att se vilket ansikte som passar under vilka frames har jag orginalvideon som hjälp

Citat från: Goldmember skrivet 02 Oktober 2011 kl. 20:52
Hur mycket pröjs fick du från ICA? Hoppas du saftade på...

Hehe. Jag tänker inte avslöja något belopp. Det var inget fantasisumma, men heller inte skamligt lite.

Citat från: mordatre skrivet 02 Oktober 2011 kl. 21:02
Har du inget jobb människa!?  Du spottar ju ur dig det ena och det andra på löpande band  ;)
Har du suddat bort harry´s blixt?

Haha  ;D Som Studbringer skriver så studerar jag. Dock har jag haft en relativt "slapp" kurs under de senaste veckorna = mer tid till legobyggande.

Ja, det har jag gjort.