Gamla MOCs - En biltransport och lite annat

Startat av SuperMario, 24 September 2011 kl. 19:16

Föregående ämne - Nästa ämne

SuperMario

Vad ni ser på bilderna nedan byggdes digitalt (LDD) under november 2008. Sedan köptes dessa via "My Own Creation" (?) och gavs i julklapp till en väns barn.

På de två första bilderna syns (en aning) förutom biltransposten (lastbil och två bilar) även en liten stuga som tjejen fick. Hittar inga vettiga bilder på stugan just nu...  :(

Det är inte så himla bra kvalitet på bilderna dock (togs med mobilen)...  :-[

Jesperallen

Snyggt, tycker du fått till snygga lösningar och bra proportioner.
Hade älskat den där biltransporten som barn. Hade Autorepair Shop, men den transporten hade bara ett enkelt släp.

Stigge72

Snygga bilar, synd att vi inte kunde se mer av stugan.

SuperMario

Tack för positiva kommentarer!

Jag har hittat!!  :D
Inte bilder på stugan, men själva LDD-filen...
Så här kommer några skärmdumpar:

Ras 74

Bättre kamera bilder hade inte skadat som sagt ;)
Men lastbilen ser riktigt bra ut. Ett par riktigt trevliga lösningar du har gjort.
Är det en helt egen idé att använda dig av tiles och Bracketerna till få till "andra våningen"?
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

SuperMario

Citat från: Ras 74 skrivet 25 September 2011 kl. 13:50Men lastbilen ser riktigt bra ut. Ett par riktigt trevliga lösningar du har gjort.
Tack, det uppskattas.  ;)

Citat från: Ras 74 skrivet 25 September 2011 kl. 13:50
Är det en helt egen idé att använda dig av tiles och Bracketerna till få till "andra våningen"?
Jag tror det, men är inte säker.
Dock måste jag erkänna att just den konstruktionen inte var tillräcklig stabil, och lastbilen tålde inte att lekas av min väns grabb.  :P
(Jag körde bara LDD och hade inte provbyggt något med riktiga bitar innan grabben och jag byggde ihop den. Men jag tror att det går att bygga stabilare om man utvecklar designen något.)

Ras 74

Det är en juste design, även om den är lite instabil för att leka med.
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

Nextuz

Citat från: SuperMario skrivet 25 September 2011 kl. 14:51
Citat från: Ras 74 skrivet 25 September 2011 kl. 13:50Men lastbilen ser riktigt bra ut. Ett par riktigt trevliga lösningar du har gjort.
Tack, det uppskattas.  ;)

Citat från: Ras 74 skrivet 25 September 2011 kl. 13:50
Jag tror det, men är inte säker.
Dock måste jag erkänna att just den konstruktionen inte var tillräcklig stabil, och lastbilen tålde inte att lekas av min väns grabb.  :P
(Jag körde bara LDD och hade inte provbyggt något med riktiga bitar innan grabben och jag byggde ihop den. Men jag tror att det går att bygga stabilare om man utvecklar designen något.)

Vänta nu? Menar du att ett barn har fått kladda på dina klossar? :p

swestar

Citat från: SuperMario skrivet 25 September 2011 kl. 08:11
Tack för positiva kommentarer!

Jag har hittat!!  :D
Inte bilder på stugan, men själva LDD-filen...
Så här kommer några skärmdumpar:

Snyggt, imponerad över er som sitter med LDD och bygger lite. Själv har jag försökt några gånger men tröttnat väldigt fort. Måste ge det ett helhjärtat försök snart :-\
Mina Egna Byggen flickr
Instagram