Vad göra på första dejten?

Startat av Tommy_la, 25 Augusti 2009 kl. 20:35

Föregående ämne - Nästa ämne

Tommy_la

Vad gör ni när en tjej tittar hem hos er första gången?

Ja plockade fram legobitarna...

Själva stugan står jag för. Huvudansvaret för resten hade hon, även om jag fick assistera lite. Inte så pjåkig parinsats med tanke på att hon inte byggt lego på många år, va?

Hon säger att hon vill komma tillbaka och bygga med mig nån mer gång. Det är ett gott tecken, va?  ;D
Min bricklinkbutik "Tommy's Store":
http://www.bricklink.com/store.asp?p=tommy_la

Nextuz

HAHA... riiikgtigt cooolt =) 

Lycka till =) hehe

martin_p

Haha.. En kvinna som bygger Lego? Det är bara att fria direkt ;)

Selander

Snyggt med palmerna i den svenska röda stug-idyllen  :D

Sirre

Wow, jackpot. ;D

Lycka till med "byggandet" nästa gång då. ;)

CopMike

Bra taktik :D!! Det kommer nog att bli riktigt bra!

Själv fick min nuvarande flickvän följa med mig på en grundlig genomgång inför förra årets Barnens Drömstad på Tekniska Museet i Stockholm på vår första (blind-)date :-\, det var snart ett år sen och vi håller ihop!!

Micke

Tobbe Arnesson

Vad besviken hon måste ha blivit när du frågade om hon ville med in och se din LEGO-samling - och så hade du faktiskt en! :D

Hur gick det sen?
Blogg: Robotkampen

Ferdik

Bra initiativ! Jag och en tjej byggde Café Corner på en första dejt. Vi byggde hälften sedan kopulerade vi. Därefter fortsatte vi byggga. Hon var tvungen att åka innan det blev färdigbyggt, men hon kunde knappt slita sig, från Legot.

Dreadcore

Citat från: Ferdik skrivet 05 Februari 2010 kl. 14:46Vi byggde hälften sedan kopulerade vi.

Applåderar över användandet av "fina" ord :D Läste hela inlägget först, sen tänkte jag typ "Nej men vänta nu, betyder inte det... Aha! :D" ;)

Aqualize

Så det funkar alltså?  :o
Själv har jag ju rätt nyligen kommit tillbaka till legot (och technic dessutom). Tills vidare är det inget jag direkt skyltar med att "jag leker med lego" (som det ses i andras ögon). Några vänner har sett lite lego och jag förklarat lite AFOL och fått dem att förstå att det inte är barnsligt.

Techniclego är kanske svårt att få med dem på, Café Corner är nog rimligare (mer paralleller med dockhus, något som tjejer oftare har barndomsminnen av än techniclego).

Tommy_la

Citat från: Tobbe Arnesson skrivet 05 Februari 2010 kl. 14:22
Vad besviken hon måste ha blivit när du frågade om hon ville med in och se din LEGO-samling - och så hade du faktiskt en! :D

Hur gick det sen?

Tyvärr har det inte blivit några fler träffar, så Tobbes teori kanske var korrekt. :P

Legobyggande plus koppulering... Jag har faktist aldrig kopplat ihop dom aktiviteterna, men det är nog inte fel. :)
Min bricklinkbutik "Tommy's Store":
http://www.bricklink.com/store.asp?p=tommy_la

Tobbe Arnesson

Men vi är som ett pusselspel
Som passar med
varsin del
hoppas du kan läsa mina tankar

Det finns bara en av mig och det är jag
Det finns bara en av dig och det är du
Det finns bara två av oss och det är vi.

http://www.youtube.com/watch?v=kNE2_V62fQ4

Tobbe Arnesson

...fast det är knappast liggaranti på den låten. ;)