Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

LDD MOC: Coffee Shop

Startat av comicon, 11 September 2011 kl. 19:20

Föregående ämne - Nästa ämne

comicon

Hej!

Jag har precis blivit färdig med min första LDD MOC, en grönskande coffee shop! Jag hoppas ni gillar bilderna :)

Här har vi exteriören. Tre våningar med balkong :) Inspirationen till bygget ser ni hängandes som skylt - första gången jag såg den här biten bara visste jag vad jag var tvungen att bygga!

En bättre vinkel på balkongen och glastaket.

Innanför glastaket har vi ett odlingsrum.

På andra våningen har vi två bord med stolar inomhus. På den bakre väggen (hitåt i bild) sitter en stege till översta rummet. Balkongen är tänkt som mingelutrymme och har därför tre ståbord med parasoller och ett par solstolar.

På den dubbelt så stora bottenvången har vi en bar. På hyllan ovanför står det mesta som kan behövas.

Från andra hållet ser vi två bås med väggfasta soffor och en välkomnande växt i entren.

Slutligen finns det tre extra sittplatser vid disken bredvid trappan.

Så, vad tycks?

AntonYmer

Snajsigt!

Är det den hollänska typen av coffee shop där man kan köpa te bryggt på såna därna blad? :)

comicon

Hehe, ja något ditåt :) Te vet jag inte, men någon sorts rökverktyg med örten i kan säkert uppbådas.

mechamike

Första gången jag ser en lego bong  .. udda men kul bygge.. Vore kul att se det i riktiga bitar..

(ps du har missat att bygga space cookies..  )
?

micke

Ser riktigt intressant ut, håller med om tidigare inlägg att man skulle vilja se den i riktiga bitar. Gillar byggnader med inredning
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

Ras 74

Riktigt snygg MOC på ett CC hus. Gillar färgkombinationen du har fått till.

Är tanken att du skall bygga detta med riktiga bitar med?
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

Tobbe Arnesson

Haha!  :D

Numer är det rökförbud på lokal i Nederländerna, men bara för tobak. Så på Coffee Shopsen går det utmärkt att puffa gräs men vill man röka en vanlig cigg måste man gå ut först.  ::)
Blogg: Robotkampen

mechamike

Cigg rök är ju farligt!  Weed gör en ju "bara" dum i huvudet!

Jag har besökt Lowlands festivalen ett par gånger. (Strax utanför Amsterdam)
Första gången fick jag hicka när Polisen stog och vägde knark på fina vågar vid entrén för att se att man inte hade för mycket med sig..

?

Teabox

Gillar huset. Speciellt att du valt att inte göra den lika fyrkantig som andra hus oftast är. Färgkombination, växthuset och räcke runt balkongen och framför ingången är också höjdpunkter.

Skulle vara kul att få se bygget på riktigt med ett par minifigurer som chillar på caféet :)

En fundering, har du prövat att använda 4447 fönster istället för slopes som tak på växthuset?

tellblom

Ahh som CC-nörd är det alltid trevligt att se andra skapelser.
Snyggt, Gillar skarp snetaket till växthuset, men som teabox sa testa med loopade fönster

/Martin

Ras 74

Citat från: Tobbe Arnesson skrivet 12 September 2011 kl. 10:19Numer är det rökförbud på lokal i Nederländerna, men bara för tobak. Så på Coffee Shopsen går det utmärkt att puffa gräs men vill man röka en vanlig cigg måste man gå ut först.  ::)

Det är ganska roligt med att det är förbjudet att "spä ut" gräset med vanlig tobak.

@ Teabox förslag: Kan bara hålla med, alternativt att använda sig av 60581.
Det är lite synd att man måste ta av taket för att se det fina växthusets interiör.
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

mechamike

Håller med Teabox, vore kul att se lite stenade minfigs som chillar..

?

comicon

Jag gillar verkligen idén att använda , då skulle både taket och fasaden vid sidan få en snyggare profil. Jag ska genast skrida till verket!

Minifigs låter också trevligt, men det känns inte riktigt värt besväret för en digital modell. Jag funderar på att gå igenom vilka bitar som måste bytas ut vid ett eventuellt köp, men oavsett vilket ligger LEGO helt utanför min knappa budget just nu. Därav LDD.

comicon

Efter lite meckande kom jag fram till att det vinklade fönstrets vinkel inte riktigt funkade, våningen blev alldeles för hög. Istället fick jag ihop det så här:

Jag är mest orolig för att jag inte tror det skulle hålla med riktiga bitar. Fördelen är att taket teoretiskt sätt är uppfällbart...

knalltoss

Mycket snyggt bygge och det hade varit kul att få se det byggt på riktigt!
Tycker det blev betydligt bättre med den nya lösningen av glastak dessutom. Får det att se ut som ett riktigt växthus med de stora glasrutorna.
/Rikard