Visa upp din/dina LEGO arméer

Startat av Gordonblixt, 27 Augusti 2011 kl. 16:58

Föregående ämne - Nästa ämne

marpe

Citat från: Magnus den store skrivet 05 September 2012 kl. 21:22
Hade varit roligt att få se andra sorters "arméer", som sjuksköterskor/läkare, pantomimer, sjömän, mumier, clowner eller liknande.
Jag håller med. Ordet armé begränsar lätt tanken.

Magnus den store

Fick tummen ur och laddade upp två bilder. Det tog bara 1 år och 12 dagar sedan jag senast visade ett av mina adelshus.

Baroness Nuta

Baron Fafnir
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Jesperallen

CityMan

Lägger upp några bilder på min växande "armé".  ;D

Magnus den store

Tack! Här kommer två till fast av en annan typ och tid. Gangsters från förbudstiden i USA.

Don Salsiccia

O'Fuisce

Snyggt CityMan! Är de röda figurerna vid sjuksköterskorna/läkarna stadens ambulanspersonal?

de Gothia

snygga armeer!!

Magnus: kollade igenom din flickr igen, hur målade du Duke Aslans hår/skägg?

Magnus den store

Citat från: de Gothia skrivet 22 September 2012 kl. 16:15
Magnus: kollade igenom din flickr igen, hur målade du Duke Aslans hår/skägg?

Jag använder Tamiyas TS sprayfärger. Betalade 85 sek för 100 ml. Just den färgen heter TS-1 Red Brown. Har inte rätt brun nyans men det är den närmaste som jag hittat. Sprayfärg är dyrt men jag tycker att det blir ett bra resultat med jämn yta och lite rinn, samtidigt som färgen letar sig in i alla håligheter.

Nackdelen är att man får lägga på ganska många lager (3-4) i alla vinklar. Jag målar även insidan för att inte få några omålade kanter, så när jag är klar har jag kanske målat vid 6-8 tillfällen, med torktid och vädring däremellan. Det luktar ganska starkt tyvärr så man får stå i ett vädrat utrymme. Eftersom det är sprayfärg är det också en del förluster som hamnar vid sidan av Legobiten, så jag målar alltid flera bitar samtidigt. Har byggt en målarställning av gamla trasiga bitar och plattor för att fixera allt.

Vissa delar lämpar sig inte för målning som vapen, eftersom minifigurernas händer skaver bort färgen. Det är också svårt att måla med ljusa färger då bakgrunden lyser igenom.  Har försökt att måla vitt med dålig resultat.

Magnus den store

Uppdatering:

The Fugitives

Law Enforcement

ogel

Magnus Armeer och framförallt bilder är helt outstanding!! Riktig fröjd för ögat!

Record

Officerskepsarna du har på poliserna, är dom från brickarms?
Friskt satsat, hälften vunnet..

Magnus den store

Citat från: ogel skrivet 23 September 2012 kl. 13:29
Magnus Armeer och framförallt bilder är helt outstanding!! Riktig fröjd för ögat!
Tack!

Citat från: Record skrivet 23 September 2012 kl. 13:35
Officerskepsarna du har på poliserna, är dom från brickarms?
Det är BrickForges guldkorn och det finns fler främst till de amerikanska vapenslagen och tredje riket.

BrickForge: Officer Hat

Teabox

@Magnus den store: Kanske dags för en gangster MOC? :)

-DoNe-

Nu har jag inga gubbar med på denna bild, men...

mechamike

:o  Wow!  Den där armén förtjänar en egen tråd.. och FLER bilder och beskrivningar av varje fordon!!
?