Visa upp din/dina LEGO arméer

Startat av Gordonblixt, 27 Augusti 2011 kl. 16:58

Föregående ämne - Nästa ämne

Klas Almqvist

janhansson

Citat från: Gideon skrivet 31 Juli 2024 kl. 22:49Men funderar på om det finns nån sköld som passar bättre i färg också..?

Jag funderade på samma sak. Min tanke med denna är att rött och blått ju faktiskt blir lila. ;D
Tankarna gick annars även mot någon sköld utan färg*, (liknande 3876 ) men vet inte...

*förtydligande: menade alltså en enfärgad (grå?) sköld utan något "målat" på den.

CopMike

10049pb01 kanske 🤪! "Rör inte min kompis"-skölden!

janhansson

Jag har letat efter andra (bättre?) sköldar nu. Det finns inte några vettiga i lila tycker jag. Dock så råkade jag hitta en klistermärkad rund 2x2 tile som kändes rimlig att kika vidare på: 14769pb165. Min första tanke var att fästa den på en 91884 i DBG, men det såg inget vidare ut...
shield_chess1.jpg

Då funderade jag på hur det blir om klistermärket flyttas till en 59231 i PDG, och det gillar jag mycket bättre. Detta är nog den bästa lila skölden som jag kan åstadkomma just nu (vilket inte säger särskilt mycket egentligen ::) ).
shield_chess2.jpg

Det skulle gå att göra en odekorerad lila sköld av en 22385 i Dark Purple, men jag känner mig tveksam till idén, så har inte provat.

Övriga varianter som jag kikade på var mer färgneutrala

Silvrig/grå med krona, passar tematiskt, och färgen passar med rustningsdelarna, men kanske för blek mot det lila.
3846pb034
shield_crown.jpg

Svart 75902 - inget vidare tycker jag.
shield_black.jpg

I så fall funkar en odekorerad DPG 59231 lite bättre... 
shield_noprint.jpg

Gideon

Riktigt snyggt med den schackrutiga skölden!
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

janhansson

Varje armé med någon slags självaktning behöver ju en egen marchorkester. 

orkester.jpg

LEGO har ju inte gjort så väldigt många instrument som enskilda bitar, och ännu färre som passar om orkestern ska promenera omkring med dem. 
orkesterrad.jpg
Här är alla färdiga instrument som jag fann lämpliga + bitbyggda cymbaler och en dirigent. 
Finns det några andra instrument (färdiga eller bitbyggda) som kan vara värda att ta med?

Joacim

Citat från: janhansson skrivet Igår kl. 21:33Varje armé med någon slags självaktning behöver ju en egen marchorkester.

orkester.jpg

LEGO har ju inte gjort så väldigt många instrument som enskilda bitar, och ännu färre som passar om orkestern ska promenera omkring med dem.
orkesterrad.jpg
Här är alla färdiga instrument som jag fann lämpliga + bitbyggda cymbaler och en dirigent.
Finns det några andra instrument (färdiga eller bitbyggda) som kan vara värda att ta med?

Samt för att tala om säckpipa! Villhöver på den verkligen!

janhansson

Citat från: Joacim skrivet Igår kl. 22:22Samt för att tala om säckpipa! Villhöver på den verkligen!

99252pb01