Visa upp din/dina LEGO arméer

Startat av Gordonblixt, 27 Augusti 2011 kl. 16:58

Föregående ämne - Nästa ämne

AndersI

Citat från: Eriol skrivet 25 Juni 2022 kl. 09:59

Vet inte vad jag ska göra med lutorna faktiskt. Förslag eller bud mottages!  ;)

Jag befriar dig gärna från några stycken (2-4), men du kanske hellre vill bli av med hela högen på en gång?
Region: Nerike och lite ÖstraG (bor i Södermanland)
Mitt urgamla LEGO CAD-program: BlockCAD

Eriol

Citat från: AndersI skrivet 26 Juni 2022 kl. 18:30
Citat från: Eriol skrivet 25 Juni 2022 kl. 09:59

Vet inte vad jag ska göra med lutorna faktiskt. Förslag eller bud mottages!  ;)

Jag befriar dig gärna från några stycken (2-4), men du kanske hellre vill bli av med hela högen på en gång?

4 är nog faktiskt ungefär lagom många att bli av med. Om du kommer till Klossfestivalen i Örebro så kan jag ta med dit. Byter gärna mot någon annan rolig "medeltidsbit".

AndersI

Jag är anmäld till KF. Vad räknar du som medeltidsbitar? Rundade fönster med galler? Minifigar?
Region: Nerike och lite ÖstraG (bor i Södermanland)
Mitt urgamla LEGO CAD-program: BlockCAD

Eriol

Citat från: AndersI skrivet 26 Juni 2022 kl. 22:27
Jag är anmäld till KF. Vad räknar du som medeltidsbitar? Rundade fönster med galler? Minifigar?

Ja typ nåt sånt. Eller bara vanliga grå bitar som man bygga borg av.

janhansson

Några fler laglösa. En del torsos är inte perfekta för ändamålet, men det blir lite mer variation än de LEGO åstadkommit i år iaf.

janhansson

Mitt försök att göra en riddare och en knekt av varje CMF-riddare.
Riddarna fick ljusgrå torso och ben, med sandblå armar, för att hålla riddarna så lika CMF-originalet som möjligt. Resultatet känns lite väl grått dock.
Armar (och ben?) kanske borde få annan färg?
Jag ska nog byta ut flaggorna också. Det var en förbättring att ha plymer i olika färg, men jag ska nog kolla vad det mer finns för färger att välja på där.
Som synes är det färre riddare än knektar på bilden - jag väntar på fler torsos, sedan blir det lite jämnare (jag hoppar dock över att använda en rustning med felaktigt tryck, därför finns det en knekt som har en sköld istället).

Knektarna är jag nöjd med - fanns inte så mycket att göra fel på med dem ;)

gulaborgenriddare.jpg

janhansson

Den onde, och eventuellt odöde, riddaren De'vilius Orchus otrevliga lilla armé på härjningståg

deviliusorchus.jpg

Lordflintstone

Kommer att visas up i the battle for the enchanted forest

janhansson

Början till en lejonriddararmé. (när man efter månader av väntan plötsligt har alla delar ;D )

lejonriddare.jpg

Magnus den store

Trevligt, jag fick hem en laddning rustning nyligen. Torsos och ben får dock vänta.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

janhansson

Jag öppnade ett gäng (36) CMF-påsar serie 16 som blivit kvar i sin låda.
Bland dessa fanns fyra Tournament knights, varav tre fick bli knektar.

tourknights.jpg

janhansson

Början till femte kompaniet i min imperiebataljon - två corpralskap av fem (vardera 24 soldater och en underofficer).
Jag får hejda mig lite här på grund av brist på shakohattar. Fortsättning följer när BaP får in dem (och fler röda axelklaffar) igen.

kompani5.jpg

Jag provade att använda de nya ljusgula axelklaffarna till underofficerarna

humlan

Well, det börjar ta sig...  8)

PXL_20240708_200445549.MP~2.jpg

Men inte alla har tryck, dyrt med tryck då det typ bara finns 3-4 olika varianter som går att använda... Och den bästa är Irina Spalko  :o  .

Piloterna är dock väldigt mycket WiP, osäker på vilken variant jag ska gå på. Series 3 Pilot är dock mycket intressant 😎 (Ingen som har 3-4 att avvara  ;D )

Hattarna borde vara mörkblåa hellre än svart, men utbudet är snålt....
För övrigt behöver jag en ny signatur.....

janhansson

Ett första experiment med de nya medeltida minifigurerna från torget.
Jag tyckte att skatteindrivarens torso och ben kanske skulle kunna fungera som någon sorts mer exklusiv riddarstyrka.
Eftersom lila ofta ses som en kunglig färg kanske det är någon kungs eget garde?

lila.jpg

Gideon

Snyggt! Bra tips! :)
Men funderar på om det finns nån sköld som passar bättre i färg också..?
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram