Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

En LEGO-stad.

Startat av RedGiant, 25 Augusti 2011 kl. 14:21

Föregående ämne - Nästa ämne

RedGiant

Här följer lite bilder (om jag lyckas ladda upp :P) på min stads förstbyggda hus.
Ljussättningen är väl kanske inte den bästa men...
(Fler bilder finns här: http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=481871 )

Kommentera, kritisera eller fråga gärna.

RedGiant

Den sista bilden illustrerar alltså väntan på PAB/BL-order.... :)

micke

Gillar det liv och rörelse du fått till, riktigt coolt bygge
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

Myko

Kalasfint sörru! Jag gillar bakgården och staketet, ser mycket verkligt ut. Finns det interiör? Går våningarna att sära på?

Ras 74

Riktigt fint hus med rikligt med detaljer! Ser dock lite knarkarkvartaktigt ut.
Vad är det den svarta mannen står och säljer egentligen??  :o
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

Nextuz

Citat från: Ras 74 skrivet 25 Augusti 2011 kl. 14:41

Kulglass?...

de Gothia

tjusigt!!! gillar soppåsarna av matrosmössorna!!!

Teabox

Gillar huset skarpt. Trots att huset är enkelt i design så finns det flera intressanta detaljer att fästa ögonen vid.

Hittar inget att kritisera :)

Skrytsson

Trevligt bygge. Jag gillar speciellt det oregelbundna/halvtrasiga staketet och de printade delarna som syns innanför fönsterna - väldigt realistiskt.

Om man var minifig skulle man dock försöka undvika detta kvarter :P

shutter

Du visar prov på ett väl genomtänkt bygge med detaljer som skapar en specifik stämning.
Bland alla fina detlajer gillar jag dina pilsnerflaskor och TV-antennen på hustaket.

Även om miljön är olämplig för barn är det precis det jag saknar från sådana här hus. Flerbarnsfamiljer som klämmer in sig i en liten lägenhet där barnen får leka på gården/gatan efter bästa förmåga.

robban

Lite Grandmaster flash and the furious five känsla där, snyggt!! Gillar hela bygget och ser gärna en fortsättning på gatan.
Varning för starka scener och känsliga läsare varnars för allmänt språk

Silence101

Vilket snyggt bygge! Det känns som om man står där mitt i.
Fräcka detaljer, staketet, solstolen, fönstermiljöerna, antennen på taket m.m
Hoppas gatan får en förlängning   :)
Peter Karlsson, Region Syd
It all seems so stupid, it makes me want to give up.
But why should I give up when it all seems so stupid?

AndersI

Alla har väl redan sagt allt, jag kan bara hålla med. Snyggt bygge, jag vill se mer.

Soptunnan med välfyllda plastpåsar är min favorit - är det en originalidé eller har du sett det någon annanstans?

Sen förstår jag inte riktigt vad den där saken (som är under reparation) med de svarta rören är på baksidan  - luftkonditionering? I så fall gör det väl inget om den förblir trasig, lägenheten saknar ju ändå ett fönster :-)
Region: Nerike och lite ÖstraG (bor i Södermanland)
Mitt urgamla LEGO CAD-program: BlockCAD

RedGiant

Tack ska ni ha för alla kommentarer. Detta måste vara det trevligaste forumet på www. Inte ett glåpord... inte så mycket "Aftonbladets kommentarsfält" om man säger så. :)

Citat från: micke skrivet 25 Augusti 2011 kl. 14:24
Gillar det liv och rörelse du fått till, riktigt coolt bygge

Tack ska du ha!

Citat från: Myko skrivet 25 Augusti 2011 kl. 14:26
Finns det interiör? Går våningarna att sära på?
Nej, ingen interiör förutom det man ser i fönstren då... min plan är att hålla nere på interiörer överhuvudtaget, har byggt mig slut på sådana förut. En mugg med bagel hit på ett bord dit och en duk där med ett ljus där... och orken tar slut. :-\ Vi får se om det tillkommer. Det blir nog en liten affärsinteriör i kommande bygge i.a.f.

Citat från: Nextuz skrivet 25 Augusti 2011 kl. 14:46
Citat från: Ras 74 skrivet 25 Augusti 2011 kl. 14:41

Kulglass?...

Man ska väl tänka "The Wire" liksom...

Citat från: de Gothia skrivet 25 Augusti 2011 kl. 14:49
tjusigt!!! gillar soppåsarna av matrosmössorna!!!
Citat från: AndersI skrivet 25 Augusti 2011 kl. 18:13
Soptunnan med välfyllda plastpåsar är min favorit - är det en originalidé eller har du sett det någon annanstans?

Matrosmössor som soppåsar är EJ egen idé...  :-[tyvärr. Såg det någonstans för typ 2 år sen och anser det vara genialt! ;) :)

Citat från: teabox skrivet 25 Augusti 2011 kl. 14:51
Gillar huset skarpt. Trots att huset är enkelt i design så finns det flera intressanta detaljer att fästa ögonen vid.
Hittar inget att kritisera :)

Tack tack!

Citat från: Skrytsson skrivet 25 Augusti 2011 kl. 15:04
Trevligt bygge. Jag gillar speciellt det oregelbundna/halvtrasiga staketet och de printade delarna som syns innanför fönsterna - väldigt realistiskt.
Om man var minifig skulle man dock försöka undvika detta kvarter :P

Tack. Delarna som syns i fönstret på översta våningens långsida, är flaggor med stickers från set 8161.
För tillfället har inte mina minifigs så mycket annat val än att hänga i detta kvarter eller i direkt anslutning till det... ;)

Citat från: shutter skrivet 25 Augusti 2011 kl. 15:21
Även om miljön är olämplig för barn är det precis det jag saknar från sådana här hus. Flerbarnsfamiljer som klämmer in sig i en liten lägenhet där barnen får leka på gården/gatan efter bästa förmåga.

Hmm, du har verkligen en poäng där... det kommer mer kan jag bara säga. :)

Citat från: robban skrivet 25 Augusti 2011 kl. 16:47
Lite Grandmaster flash and the furious five känsla där, snyggt!! Gillar hela bygget och ser gärna en fortsättning på gatan.

Tackar, fortsättning utlovas!

Citat från: Silence101 skrivet 25 Augusti 2011 kl. 17:31
Vilket snyggt bygge! Det känns som om man står där mitt i.
Fräcka detaljer, staketet, solstolen, fönstermiljöerna, antennen på taket m.m
Hoppas gatan får en förlängning   :)

Tack ska du ha! Fortsättning följer som sagt.

RedGiant

Citat från: AndersI skrivet 25 Augusti 2011 kl. 18:13
Sen förstår jag inte riktigt vad den där saken (som är under reparation) med de svarta rören är på baksidan  - luftkonditionering? I så fall gör det väl inget om den förblir trasig, lägenheten saknar ju ändå ett fönster :-)

Jag tror inte heller fastighetsvärden riktigt har koll på vad det är... Någon slags el-tjosan är det i.a.f... med galler. ;)