Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] Kontor på 70-talet

Startat av jalex, Igår kl. 19:32

Föregående ämne - Nästa ämne

jalex

Här är ett "bakom kulisserna"-foto.
Mina MOCs på Flickr, Instagram, Twitter

Studley Heinsbergen

Ljuvligt bygge! Precis som det var - opersonligt men med varma murriga färger, den glesa bokhyllan, gardinerna... Och välkommen tillbaka!

danielbrrssn

Så bra!

Älskar detaljerna såsom att det inte är målat bakom elementet med samma färg och pärmarna är helt perfekta. 

Mycket igenkännande i bilden. 

TexGordon

Helt underbart! Bästa jag sett på länge.

Tektor

Häftapparaten! Tre bitar och man kan se att det är en Rapid K2. Nu blir jag sugen på att köpa en och ha i bokhyllan hemma - en svensk designklassiker från 1944.

Och så kul att se ett nytt Jalexbygge! Du var en av dom som tidigt visade hur man kan flytta gränserna för vad ett Legobygge kan vara, och magin som sker när man bygger i annan skala än bitarna designades för.

andreaseldh

När vi ändå är inne på ämnet skala, måste jag passa på att berömma det forcerade perspektivet utanför fönstret! Och samtidigt beklaga att "jalex-skala" inte finns med i vår ordbok.

Tektor

En annan perfekt grej är att någon verkar ha snott kontorsarbetarens ljusblå Ballograf Epoca. Hatar när folk "lånar" ens pennor.

Studley Heinsbergen

Man kan förlora sig i alla detaljer. Spiralblocket! Friskluftsintaget!

Du har varit saknad @jalex.

byStfn

Jag instämde i lovropen redan på Facebook, men gör det för sakens skull här! Du är en av mina favoriter som fanns här när jag gick med i Swebrick och vissa av dina byggen är på min näthinna ofta över de bästa byggena all-time! 

Det här följer direkt efter ditt förra för 5 år sen i kvalitet och skärpa! Välkommen tillbaka!  <3

lingonmirakel

Så otroligt mysigt, roligt och imponerande bygge. Jag har fastnat väldigt länge och tittat på alla detaljer. Och skalan förvirrar hjärnan på ett sånt där härligt sätt!

Det enda jag tror skulle kunna tweakas till det bättre är storleksförhållandena/proportionerna mellan skrivbordet, papperskorgen och kontorsstolen, i övrigt är allt fantastiskt!
Instagram: miken_mocs