The Star Wars Saga! nytt 26/2

Startat av shutter, 19 Juli 2011 kl. 09:39

Föregående ämne - Nästa ämne

shutter

Gillar Star Wars.

Publicerar några bilder från senaste bygget/inköpet, Slave I, på NK i Sthlm till 50%.

Med mina bilder vill jag göra en lite tuffare, mörkare presentation av karaktärerna.

Han Solo.

Boba Fett.

Bossk. (filtereffekt i PS, belysning inifrån skeppet)  ;)

Illuwatar

Snygga bilder - den sista, borde det inte bli något liknande om man skruvar upp ISO-värdet och reducerar brusfiltret i kameran? Troddet det var något sådant tills jag läste PS. Effekten får mig i alla fall tänka på hög strålning i området så kameran elektronik påverkas...
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

shutter

Tack Illuwater.

Du har helt rätt ang ISO-värde. filtereffekten i PhotoShop heter Grain och syftar på den kornighet som en analog film uppvisar vid höga iSO-tal. I den digitala världen pratar vi istället om brus men resultatet blir detsamma på bilden.

Att öka ISO-talet på en digitalkamera är att aktivera en "signalförstärkare" och som biverkan ger just brus. På dagens kameror synbart först vid riktigt höga ISO-värden.

shutter

Publicerar några bilder från senaste inköpet/bygget, Tantive IV, från Studbringer.

Jag låter besättningen själv stå för presentationen, här extra utrustade med strålpistoler, ingår ej.

Välkomna till vårt rymdskepp, ursprungligen döpt till Star of Alderaan. Modellen
är en CR90 Corellian Corvette och skeppet används för diplomatuppdrag.

En rebellsoldat kör förråd i den här underbara lilla svävaren som följer med. Rymdskeppet är
utrustat med två dubbla och fyra enkla turbolaserkanoner.

I filmen Ett nytt hopp övermannas man av stjärnkrysaren Devastator och prinsessan Leia Organa
skickar ritningarna till Dödsstjärnan i R2-D2, som tillsammans med C-3PO flyr i en räddningskapsel.

11 st Girodyne Ter58 ion turbinmotorer gör rymdskeppet snabbt, säger kapten Raymus Antilles.

Byggtid 4 timmar.

Nu börjar jobbet med att modifiera modellen... :o

(tekniska fakta från Wiki- och Wookipedia).

Wineyard

Stigge72

Snygga bilder och en trevlig presentation.

Illuwatar

Intressant att skeppet använder laserkanonen som landningsställ...

Snygga bilder som sagt.

shutter

Citat från: Illuwatar skrivet 28 Juli 2011 kl. 17:46
Intressant att skeppet använder laserkanonen som landningsställ...

Precis. Och baktill använder den radarplattformen att stå på. Landningsställ står på MOD-listan. Undrar också var dörrarna sitter på originalskeppen. Enligt -pediafakta är ett skepp 150 m långt.

Illuwatar

Citat från: shutter skrivet 28 Juli 2011 kl. 23:39
... Enligt -pediafakta är ett skepp 150 m långt.

Det vore något att göra i minifig-skala... ;D

Angående dörr, försökte se något med hjälp av Googles bildsök, men hittade inget. Kanske om man jobbar lite längre på det går det att hitta något. Men vad jag minns från filmen så ser man ingen ramp/dörr. Jag kanske minns fel - det var ett tag sedan jag såg filmerna (skall dock bli igen när BluRay-utgåvan släpps).

shutter

Senaste inköpet, Sith Infiltrator, 449kr på Netto.

Finns en (1) liten modifiering på skeppet. TLG måste ha missat att sätta dit denna bit?

Bilden talar för sig själv.

Trevligt bygge med lite kluriga tekniker. Tror denna modell ger en bra vink om den nya lite större skalan/standarden på SW LEGO. Tänker på nya större TIE-fightern. Längtar ;)

Linus Damberg

Citat från: shutter skrivet 22 November 2011 kl. 17:38
Senaste inköpet, Sith Infiltrator, 449kr på Netto.

Finns en (1) liten modifiering på skeppet. TLG måste ha missat att sätta dit denna bit?

Bilden talar för sig själv.

Trevligt bygge med lite kluriga tekniker. Tror denna modell ger en bra vink om den nya lite större skalan/standarden på SW LEGO. Tänker på nya större TIE-fightern. Längtar ;)
du,vilken del har du modat? Jag är inte så inne på STAR-WARS serien :)
Den som äger mycket silver kanske är lycklig.
Den som äger mycket LEGO kanske är lycklig.
Men den som intet äger kan sova lugnt.

Illuwatar

Undrar om den skulle gå att modda så man slapp se technic-balkarna i botten? Den sticker ut lite väl mycket på en förövrigt okej modell...

Ras 74

Det hoppas jag att den gör! Det är min plan att göra om inte annat på min modell när jag har tid...
Någon gång...
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

shutter

Citatdu,vilken del har du modat?
tile 1x4.
Citat från: Illuwatar skrivet 24 November 2011 kl. 09:08
Undrar om den skulle gå att modda så man slapp se technic-balkarna i botten? Den sticker ut lite väl mycket på en förövrigt okej modell...
kanske det!

shutter

På spaning efter AT-AT gångare.

Får väl se vad det blir till jul...