Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

21369 Ideas The X-Files

Startat av Anders67, 22 Juli 2026 kl. 22:47

Föregående ämne - Nästa ämne

Anders67

The X-Files set!

IMG_4864.jpg

IMG_4865.jpg

Gift with purchase (set )

IMG_4866.jpg
Deltar i CB Blue Harvest och CB Castonien

Jenny242

Nu önskar jag att jag sett tv-serien 😂
Jenny242
Region Hufvudstaden

Lähnn

Citat från: Jenny242 skrivet 22 Juli 2026 kl. 23:08Nu önskar jag att jag sett tv-serien 😂
Jag har de första säsongerna på DVD, du kan få låna dem  ;)

Jenny242

Citat från: Lähnn skrivet 23 Juli 2026 kl. 07:32Jag har de första säsongerna på DVD, du kan få låna dem  ;)
Haha tack! Jag antar att den finns att streama nånstans 😅. Kul att man blir intresserad av nått så fort det blir Lego 😅
Jenny242
Region Hufvudstaden

CopMike

The X-Files 2499,90 kr

CitatThe truth is out there – återupplev dramatiken från The X-Files med detta modellbyggset (21369). Detta är vinnaren i LEGO® Ideas utmaningen '90s Nostalgia, och den ursprungliga designen har skapats av en fandesigner och röstats fram av LEGO fans. Setet kombinerar en detaljerad tolkning av Fox Mulders kontor med en ikonisk scen där en utomjording anländer, vilket gör den till en iögonfallande prydnad med ufotema. Utforska ett kontor med massor av autentiska detaljer. Placera ufomodellen på den genomskinliga stången så att den ser ut att sväva över skogen. Visa skogsscenen separat och ta loss skrivbordsdelen i kontoret för att se detaljerna inuti. Väck detta set från Arkiv X till liv med 8 minifigurer, däribland Mulder, Dana Scully och Mr.X. Detta set är en fantastisk sci-fi-present för vuxna fans och samlare av fanprodukter från Arkiv X. Och du kan bygga smartare med appen LEGO Builder – zooma in, rotera i 3D, hålla reda på dina framsteg och följa digitala steg-för-steg-instruktioner. Setet innehåller 1 478 delar.

• THE TRUTH IS OUT THERE – Skapa en mystisk prydnad från Arkiv X med detta LEGO® Ideas modellbyggset (21369), med Mulders kontor, en skogsmiljö och ett ufo
  • VI ÄR INTE ENSAMMA – Återupplev klassiska scener med minifigurer av Fox Mulder, Dana Scully, Walter Skinner, Mr. X, Alex Krycek, Carl Busch, The Flukeman och en grå utomjording, plus en groda och en bi
  • I WANT TO BELIEVE – Placera ufot på den genomskinliga stången så att det ser ut att sväva över skogen och upptäck överraskningar i kontoret, däribland den ikoniska affischen med "I Want to Believe"
  • VISA UPP SOM DU VILL – Visa scenen med utomjordingens ankomst som en fristående ufoinspirerad prydnad, ta loss skrivbordsdelen i Mulders kontor för att titta närmare, och fäst minifigurerna på byggnadens utsida
  • NOSTALGISK SCI-FI-PRESENT – Unna dig ett byggset som väcker 90-talsnostalgi, eller ge denna imponerande fanprodukt från Arkiv X till ett annat vuxet fan av den klassiska tv-serien
  • EN HJÄLPANDE HAND – Gör dig redo att bygga som aldrig förr med appen LEGO® Builder, där du kan spara set, följa dina framsteg, zooma in och rotera ditt set med instruktioner i 3D
  • FANSENS VAL – Inspirerad av en fandesigners produktidé, framröstad av fans och producerad av LEGO Koncernen
  • DIMENSIONER – Modellen med kontoret, skogsmiljön och ufomodellen i detta set med 1 478 delar är 30 cm hög, 23 cm bred och 23 cm djup

KallEl75

1500 bitar för 2500? 
Är det någon som tycker det är i närheten av att vara rimligt? 
Där får det räcka med minifigsen för min del i alla fall. 

Tunnan

Citat från: KallEl75 skrivet 03 Augusti 2026 kl. 16:151500 bitar för 2500?
Är det någon som tycker det är i närheten av att vara rimligt?
Där får det räcka med minifigsen för min del i alla fall.
Backade oxå lite pga priset, hade tänkt köpa den men känner nog att jag hoppar den. 

MartinD

Nej det är tyvärr inte rimligt... det här med priser är en uttjatad diskussion, jag vet. Och det är alltid nån som skriker att det är för dyrt oavsett vad. Men här blir det påtagligt. Det här är ett 1799kr-set ::)

Men om det nu prompt ska kosta tycker jag de åtminstone kunde tagit fram ett nytt huvud för Mulder, istället för detta grymt tråkiga huvud som Lego likt förbannat använder till alla möjliga figs trots att det aldrig passar skådespelarna. Saknar verkligen när Lego lade ner lite krut på detaljerna. Marty McFly's huvud är ett bra exempel där man verkligen känner att ja, det där är Michael J Fox!

Igenkännligheten för David Duchovny är tyvärr obefintlig i mitt tycke.

Men men, för att nämna nåt positivt tycker jag det är kul att Lego ändå vågar satsa på mer nischade kultserier. Den kommer inte sälja som smör men de som gillar X-Files är nog väldigt tacksamma :)

KallEl75

Skulle snarast säga 1 krona biten kan vara ok..... 
Skall det upp i den summan du pratade om, ja då vill jag ha "superminifigs" som minst.