Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

IKEAs hurts Alex

Startat av Joyride, Igår kl. 22:57

Föregående ämne - Nästa ämne

Joyride

Vi har diskuterat IKEAs hurts Alex i lite andra trådar. Vi är många som använder den för våra bitar och nackdelen som lyfts är oftast att lådorna inte går att dra ut så långt man kanske önskar.

Idag stötte jag på en ny erfarenhet. Köpte en begagnad Alex på Marketplace. Första iakttagelsen som var lite off var att det skiljde någon mm från lådbotten till lådbotten, förvaringslådor som funkade i mina andra slog nu i lite lätt när lådan stängdes. Insåg därefter att det var STOR skillnad på hur långt lådorna gick att dra ut. Det slår på sex liggande bricks.

Började kolla lite närmare och kände att lådkonstruktionen inte riktigt kändes IKEA - grova sidostycken i lådorna, andra skenor och skenskruvar som inte fäster i lådorna. Började fundera på om det är en kopia jag köpt, alexhurtsarnas Flego. Men på undersidan finns en ikealapp som det faktiskt står Alex på.

Såå, efter den här utläggningen - gissar att den nyköpta hurtsen är en äldre modell som sedan utvecklats över tid. Har man den här versionen förstår jag verkligen att det korta utdraget är irriterande.

Ska testa imorgon om det går att byta till skenorna från mina (antagligen) nyare skåp och därefter ta beslut om det är värt att beställa nya skenor.
Instagram: joyride_bricks