SBC Juli 2026 - Vinranka, tång och ryggrad

Startat av Lähnn, 06 Juli 2026 kl. 19:40

Föregående ämne - Nästa ämne

Lähnn

Juni månads vinnare av SBC är @Magixa men eftersom hon är bortrest har hon överlåtit till mig att skriva ihop detta inlägget. Biten är vald av @Magixa , se här.

Månadens bit blir 55236 Plant Vine Seaweed / Appendage Spiked / Bionicle Spine - Flexible Rubber.
En bit som varit med sedan 2006 och finns i 13 färger. Den förekommer i 170 set och 9 "minifigurer".
SBC Juli 2026.png

Regler:
  • Bygg vad som helst i valfri storlek, innehållande minst en (men gärna flera) av månadens bit.
  • Biten får gärna ha en framträdande roll i bygget, men det är inget krav.
  • Bygget ska vara nytt eller ej tidigare visat på Swebrick, Flickr, Facebook, Instagram eller andra delar av internet.
  • Posta max tre bilder i denna tråd. Dessutom får man posta en video om man vill.
  • Bilderna ska postas innan 23.59 31/7.
  • Digitala bidrag är tillåtna, men i händelse av oavgjort resultat vinner fysiska byggen över digitala. Vid oavgjort mellan två fysiska (eller två digitala) bidrag avgör förra månadens vinnare.
  • Alla forummedlemmar får delta i tävlingen.

Omröstning sker i en ny tråd som startas strax efter bidragstidens utgång.

Vinnaren får outsäglig ära och dessutom förmånen att bestämma nästa månads bit, se wiki för tidigare bitar https://swebrick.se/wiki/index.php/Swebrick_Brick_Challenge

iConloc

Här kommer en gamal gubbe upp ur en brunn i skogen, ingen vet hur länge han har varit där.

Gubben i brunnen 1.jpgGubben i brunnen 2.jpg

Leidermark

Måla huset

Sommarnöje enligt vissa, en plåga enligt andra, man får välja sida...
Men den grådassiga fasaden måste någon gång fräschas till med ny fin rödfärg!

pensel_0.png
pensel_1.png
pensel_2.png

Instruktion: pensel.pdf

Lena-Maria

Den lungt badande grisen säger till sin kompis
"Men hallå alltså jag fattar inte varför du måste äta så mycket på en gång så en stackars kanin svimmar, vi ska ju vara i den här nya hagen i flera veckor"20260723_220234.jpg20260723_220146.jpg20260727_205730.jpg

Herr Syri

Jag har klossat ihop Snakeweed från turtles. Månadens bit används som antenner, rankor och rötter.  

IMG_1845.jpg
Legofigswap på Instagram
Figswap på bricklink

MrUzagi

Asch. När jag för en gångs skull kommit på något att bygga med månadens bit, så hade jag inte koll på att det blev ny månad idag. Semesterhjärna deluxe. ;D

andreaseldh

Jag tänker inte skvallra till @Lähnn eller @Magixa

Magixa

Citat från: andreaseldh skrivet Igår kl. 13:07Jag tänker inte skvallra till @Lähnn eller @Magixa
... och jag har planerat att fixa med omröstningen först imorgon kväll ... kanske dax att mixtra lite med fluxkondensatorn @MrUzagi ... 8)
Genom att försöka göra det omöjliga når man högsta graden av det möjliga