GWP LEGO® Ideas 40912 Sea Serpent

Startat av CopMike, 02 Juli 2026 kl. 19:04

Föregående ämne - Nästa ämne

CopMike

The Sea Serpent Sets Sail! Introducing our new LEGO Ideas Gift with Purchase!
CitatWe're super excited to reveal the LEGO® Ideas 40912 Sea Serpent, originally submitted as Sea Serpent in our A Twist of Nostalgia! Challenge,

This LEGO Gift With Purchase set will be available on July 7th, and will be added to your cart on LEGO.com with a minimum purchase of €180 / $180 USD. The set availability and full details of the promotion will be available at LEGO.com  on July 7th.

A massive congratulations to our latest Fan Designer, Damian, aka HallowedBrick02! Please help us congratulate them in the comments down below too!

We know you want to see photos of the set, so here they are! We also made sure to share a photo of the minifigures in detail, too:

Magnus den store

Äntligen officiella bilder. Som jag väntat.  ,:)  För mig är detta set ett måste, men jag vet inte vad jag ska köpa för 180 €?

Nytryck av skölden har också väckt en del spekulationer om en nyversion av , Black Knight's Castle, men som sagt - bara spekulationer.  :-X
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Gideon

Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

Magnus den store

Är det rimligt att sköldarna släpps på PaB?

Gideon

Citat från: Magnus den store skrivet 02 Juli 2026 kl. 21:33Är det rimligt att sköldarna släpps på PaB?
Har hänt förr iaf med grejer från Ideas/GWPer...? ;)
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

ArfMan

Flera av mina vänner från Italien som också "skrek" direkt om sköldarna... så borde bli en hit om de hamnar i PaB

Magnus den store

Citat från: Gideon skrivet 02 Juli 2026 kl. 22:04Har hänt förr iaf med grejer från Ideas/GWPer...? ;)

Ideas - ja, men hur är det med GWP:er? Alla GWP-element jag kan minnas på PaB, har även ingått i andra set.

Kan inte minnas att jag sett följande set-unika element på PaB

40370.jpg
Torson är reissue eftersom setet är reissue.

40450.jpg
Från , Amelia Earhart Tribute.

40601.png
Från , Majisto's Magical Workshop. Den här blev jag nekad att köpa vid telefonsamtal.

40530.jpg
, Jane Goodall Tribute

MartinD

Citat från: Magnus den store skrivet 02 Juli 2026 kl. 21:33Är det rimligt att sköldarna släpps på PaB?
Drakriddarens torso från 40601 Majisto's workshop är ett exempel på en ny bit för GWPn som aldrig släpptes varken på pab eller annat set. Nazgûl-torson från Fell Beast kom dock till pab ett tag, och den är väl dessutom gränsfall till licensierad bit.

Mitt svar är att det verkligen inte finns nån röd tråd. Sköldarna kommer om Lego känner för det, typ ;D

Magnus den store

Citat från: MartinD skrivet 02 Juli 2026 kl. 22:50Nazgûl-torson från Fell Beast kom dock till pab ett tag, och den är väl dessutom gränsfall till licensierad bit.

Just det, den köpte jag ju. Då finns det en chans.  :D

MartinD

Numera verkar även bricklink designer program fungerade som ett slags kryphål. Sett att vissa element från CMF tillåtits användas för de setet. Kan inte alla detaljer men det skulle inte förvåna mig om någon fan designer lyckas peta in sköldarna där och Lego godkänner.

Magnus den store

Suck, cirka 20 € mer i Sverige. >:(

CitatHavsorm (40912)

Gåvoerbjudandet gäller LEGO® Insiders-beställningar online på LEGO.com, i LEGO Store-butiker och vid telefonbeställningar från LEGO katalogen från 7 juli 2026 BST (GMT+1) till 12 juli 2026, så länge lagret räcker.

Gäller endast vid köp av LEGO varor för minst 2205 kr.

https://www.lego.com/sv-se/page/lego-offers-promotions

janhansson

Tydligen är torson samma som för gripriddarna från minifigur-automaten, men med andra armar, så det är bara seglet och sköldarna som är nya bitar. 

Magnus den store

Citat från: janhansson skrivet 04 Juli 2026 kl. 22:28Tydligen är torson samma som för gripriddarna från minifigur-automaten, men med andra armar, så det är bara seglet och sköldarna som är nya bitar.

Jo, så är det. Jag har några torsos hemma som jag ska byta armar på. Det är perfekt med en generisk torso.

MartinD

Blev en påse PaB och Sea Serpent. Hade redan en del bitar till kommande bygge och annat lösgodis så det kändes lika bra att hosta upp och nå tröskeln. Kostar ju mer än vad man tänkt men om det är nån gång man ska beställa är det väl när man får med ett fint set 8)

Blev några nya spännande bitar som släpptes i juli också!