Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[WIP] Temple of Time

Startat av MartinD, Igår kl. 21:15

Föregående ämne - Nästa ämne

MartinD

En byggidé jag haft ett tag och som kanske avslöjats i ett poddavsnitt är numera i full gång.

Temple of Time, från spelet The Legend of Zelda: Breath of The Wild.

I princip klar med första modulen 1/4. Tanken är att bygga tre till i samma storlek (som ska kunna tas isär för transport) och sen givetvis själva katedralen ovanpå.

Nedan följer en referensbild. Bilden är dock inte tagen ur spelet, utan är en mer realistisk stil någon återskapat i 3d-program. Sen lär jag förmodligen ta mig några konstnärliga friheter under bygget när jag känner för det, något jag redan gjort genom att gravera en Triforce-symbol i mitten av trappan.  

Överlag mycket taggad på detta bygge, och en wip-tråd kanske kan pusha mig när bygglusten är som lägst!

temple of time.png

WIP:
tot1.jpg

tot2.jpg

Anders67

vilken underbar bas - supersnyggt!

Magnus den store

Nice, ska bli kul att se vart det här leder.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Skafte

Ligger i tiden (!) med teasern om remaken av OoT som kom nyss. Jag pratar lite Zelda i veckans poddavsnitt.  <3

MartinD

Citat från: Skafte skrivet Igår kl. 22:08Ligger i tiden (!) med teasern om remaken av OoT som kom nyss. Jag pratar lite Zelda i veckans poddavsnitt.  <3
Alla tiders!

Jo men det är lite lustig tajming faktiskt. Tror jag byggde på detta när den trailern kom som från ingenstans. Och det verkar vara rätt så stor satsning också! Inte bara nån remaster utan remake från grunden.

Ser fram emot både poddavsnittet och detaljer från Nintendo :)