Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Lego på PCIM 2026

Startat av canuckwannabe, 14 Juni 2026 kl. 22:25

Föregående ämne - Nästa ämne

canuckwannabe

Fick två bilder från min bror som representerade Hitachi Energys halvledare på PCIM Expo i Nuremberg. Jag gissar att det är @Gideon som är den skyldige till byggena.

CopMike

Kul att se, tänker också att vi har en huvudmisstänkt ;D!

Gideon

Citat från: canuckwannabe skrivet 14 Juni 2026 kl. 22:25Fick två bilder från min bror som representerade Hitachi Energys halvledare på PCIM Expo i Nuremberg. Jag gissar att det är @Gideon som är den skyldige till byggena.
Japp, det är mitt bygge som de lånat dit från sin monter i vårt training center i Ludvika!
Ser ut som om det överlevde transporten dit (så när som på nån koppling mellan ventil-tornen längst till vänster, som verkar ha lossnat), håller tummarna att det är helt även efter hemresan :)

(Fick dock tyvärr inte åka med dit, men det var inte så synd om mig eftersom jag var utställare på ett annat event i London istället)
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

Gideon

Saxliften (som skulle ha stått i ventilhallen, inte ligga i förrådet...) är tillsammans med ingenjören under installationsgolvet små blinkningar till mina egna äventyr på site i ungdomen. Kan fortfarande känna hur saxliften gungar och får lite svindel av att bara se bilder på legomodellen av den...! 🌀

IMG_1803.jpg

IMG_1810.jpg

Första gången den (nåja, en tidigare kopia som numera står i fabriken i Smedjebacken) ställdes ut så hade DHL inte varit så snälla med lådan...så då var det tur att jag var med dit iaf ;)
IMG_1775.jpg

Gick som tur är att laga.
IMG_1790.jpg

Första och förhoppningsvis enda gången jag tvingats ha en 3d-printad del i bygget, den var helt klart medskyldig till att tornen lossnade.
Håller fortfarande på att fundera på om det finns en annan puristisk lösning för serpentinen under ventilen ;)

För övrigt har vi bitar till en tredje sån här modell liggandes, ska handleda några sommarjobbare att bygga den utifrån min Studio-modell nästa vecka. Så den som är på utflykt nu kommer nog få fortsätta bo i sin låda och vara redo att åka på fler event 🛫
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram