[MOC] Piratskeletten anfaller!

Startat av FredrikLarsson, 14 Juni 2026 kl. 08:22

Föregående ämne - Nästa ämne

FredrikLarsson

Med en viss fäbless för Legos Pirater från barndomen och Pirates of the Caribbean kommer här ett av dessa teman inspirerat bygge.

På jakt efter en tidigare försvunnen expedition försvarar våra bekanta bluecoats tappert sin post mot en anfallande skelettarme. Ett övergivet fort och goda positioner för artilleriet skapar gynnsamma förutsättningar för att klara sig från den här prekära situationen. Det isar i lederna vid anblicken av horden av de odöda, men det gäller att vara tapper och ha förtröstan. Men det finns något kusligt bekant. Varför har de musköter? Varför marscherar de som de våra? Men allt kommer lösa sig. Allt kommer bli bra.

Det här bygget kommer stå över sommaren på Minivärlden i Ljungby.

Några CMF:er finns utspridda här och var. Kan du hitta dem?

Lite svårt att se på bilden, men det finns en lampa ovanför som lyser med färg och skapar en magisk, glittrande effekt när man som besökare närmar sig tack vare alla trans blue cheese slopes. Bästa sättet att uppleva dem är ett besök på plats!

Lähnn

Fint bygge!

Hittade två CMFer från serie 28  :)

FredrikLarsson

Citat från: Lähnn skrivet Igår kl. 16:41Fint bygge!

Hittade två CMFer från serie 28  :)
Tack!
Det finns fler

Magnus den store

Roligt bygge, jag ser tre från serie 28 och en från serie 14 tror jag.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

FredrikLarsson

Citat från: Magnus den store skrivet Igår kl. 22:03Roligt bygge, jag ser tre från serie 28 och en från serie 14 tror jag.
Snyggt!
Det var alla!