Visa upp dina bit- eller färgsamlingar!

Startat av Magnus den store, 10 Juni 2026 kl. 14:52

Föregående ämne - Nästa ämne

Har du en bit- eller färgsamling?

Ja
Nej
Vet ej/kanske

Lähnn

Detta var inte alls planerat men efter att ha byggt med Technic ett tag kunde jag konstatera att jag hade rätt många färger på 32054. Simsalabim, en färgsamling är född!
DSC_4480.jpg
(Ja, där saknas fortfarande några  ;) )

Godtfred

Såg nu att jag saknar 2st färger av 11477 som kom i några fotbollsset under året...

Duplo plate 40666 saknar medium tan. Finns dessutom någon enstaka gammal färg som är helt hopplös att hitta.

Godtfred

Komplett samling av SW huvuden från Star Wars dockorna buildable figures:

IMG_20260612_180923513.jpg

Användbara till allt möjligt har det visat sig.

(Ser nu att jag saknar några på bilden, men jag vet att de ligger någonstans. Har säkert använt dom till något roligt... )

Magnus den store

Det är ju helt underbart. Det är några oväntade samlingar.  :D

Det här är min tredje kronjuvel:

Classic Space - Futuron.jpg
Olika utföranden av Classic Space-rymdfarare tillsammans med efterträdarna från Futuron.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

swestar

Är ingen stor samlare men här är några Classic Space figs. ;) 

The crew.jpg
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

andreaseldh

Duplo Brick 2x2 3437 finns enligt BrickLink i 63 "kända" färger. Vi får se om jag i framtiden bygger ut min samling? Just nu är de 49 stycken och har, min vana trogen, en egen tråd.


P9250398-beskuren by Andreas Eldh, on Flickr

Joyride

#21
Citat från: andreaseldh skrivet 13 Juni 2026 kl. 10:07Duplo Brick 2x2 3437 finns enligt BrickLink i 63 "kända" färger. Vi får se om jag i framtiden bygger ut min samling? Just nu är de 49 stycken och har, min vana trogen, en egen tråd.


P9250398-beskuren by Andreas Eldh, on Flickr

Finns det ett korresponderande excelark för matrisvärdena också @andreaseldh

63 var långt mer än jag trodde!
Instagram: joyride_bricks

andreaseldh

Citat från: Joyride skrivet 13 Juni 2026 kl. 10:25Finns det ett korresponderande excelark för matrisvärdena också @andreaseldh

63 var långt mer än jag trodde!

Ja, nu finns det!


Tarkur

Har ingen bild men har hela uppsättningen av Toaernas masker från 2001.

Saknar fortfarande en del av Turaga Maskerna från samma uppsättning. Samt 12 av de 14 misprintsen men har inget super behov av att ha dem häller.
"There's a funny thing about looking for answers, Nokama..." "Sometimes your far better off not finding them" - Vakama

Magnus den store

Citat från: Tarkur skrivet 22 Juni 2026 kl. 19:47Har ingen bild men har hela uppsättningen av Toaernas masker från 2001.

Saknar fortfarande en del av Turaga Maskerna från samma uppsättning. Samt 12 av de 14 misprintsen men har inget super behov av att ha dem häller.

Vore kul att se den samlingen.  :) Missprints känns lite som en bisamling till den egentliga samlingen.


Min samling av mellanstora dinosaurier:

Dinos.jpg

Vet inte riktigt vad jag ska göra med dessa. De har vuxit ur mina tavlor.  :P

Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Magnus den store

Det här en samling som jag har god lust att avsluta - säckar och soptunnor. Känner att jag har lite för många samlingar.  ::)

sopor.jpg
Säckar och soptunnor.

Fortsätt fylla på med samlingar. Jag vet att det finns många fler därute. Jag la även till en omröstning överst i tråden.  :)
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Lähnn

Citat från: Magnus den store skrivet Igår kl. 20:01Fortsätt fylla på med samlingar. Jag vet att det finns många fler därute. Jag la även till en omröstning överst i tråden.  :)
Antar att man skulle fylla i "Ja" om man har MINST en färgsamling. Gissar att det inte är många som bara har en  ;)

Magnus den store

Citat från: Lähnn skrivet Igår kl. 22:36Antar att man skulle fylla i "Ja" om man har MINST en färgsamling. Gissar att det inte är många som bara har en  ;)


Ja, jo, så är det.  :)  Vill inte redigera omröstningen i efterhand.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Tarkur

Citat från: Magnus den store skrivet 24 Juni 2026 kl. 16:22Vore kul att se den samlingen.  :) Missprints känns lite som en bisamling till den egentliga samlingen.

Kan se om jag kan ta lite bilder imorgon på mina masker och dylikt
"There's a funny thing about looking for answers, Nokama..." "Sometimes your far better off not finding them" - Vakama

Joyride

Citat från: Magnus den store skrivet Igår kl. 20:01Det här en samling som jag har god lust att avsluta - säckar och soptunnor. Känner att jag har lite för många samlingar.  ::)

sopor.jpg
Säckar och soptunnor.

Fortsätt fylla på med samlingar. Jag vet att det finns många fler därute. Jag la även till en omröstning överst i tråden.  :)

Du kanske överdriver arbetet med att göra ram/inredning till alla? Jag skulle nog ha mina riktiga godbitar på det sättet men displaya de här typerna av samlingar på ett enklare sätt.
Instagram: joyride_bricks