(WIP) En post-apokalyptisk småstad

Startat av MrMarcusL83, 09 Juni 2026 kl. 08:48

Föregående ämne - Nästa ämne

MrMarcusL83

Något slitet sjukhus börjar ta form, lite hårt drabbat av apokalypsen, men fortfarande stående Trots allt 

MrMarcusL83

Kyrkan har börjat få en kyrkogård och sedan ska ju allt kopplas ihop på något bra sätt

andreaseldh

Citat från: MrMarcusL83 skrivet Igår kl. 18:46Något slitet sjukhus börjar ta form, lite hårt drabbat av apokalypsen, men fortfarande stående Trots allt

NPU växelhus!

MrMarcusL83

Citat från: andreaseldh skrivet Igår kl. 20:58NPU växelhus!
Tack , kändes som det kunde passa där :) 

MrMarcusL83

Nu har jag lagt till lite växtlighet o detaljer för att öka det övergivna känslan. Dock osäker på om bokstaven "H" kopplas till Hotell 😂 kanske ska ändra till ett rött kors?

MrMarcusL83

En till bild

Joyride

Snyggt!
Jag hade personligen inte tänkt sjukhus med H:et, kors hade varit tydligare.
Instagram: joyride_bricks

MrMarcusL83

Citat från: Joyride skrivet Idag kl. 11:08Snyggt!
Jag hade personligen inte tänkt sjukhus med H:et, kors hade varit tydligare.
Aaa precis min tanke haha ibland går det för fort :)

MrMarcusL83

Nytt försök med ett kors 

TexGordon

Det sneda klistermärket på fönstret passar hur bra som helst! Ett sånt här bygge kunde ju vara en utmärkt för att få användning för alla gamla missfärgade, slitna och trasiga bitar. Om det inte strider mot några puristiska principer man kan ha.

MrMarcusL83

Citat från: TexGordon skrivet Idag kl. 12:30Det sneda klistermärket på fönstret passar hur bra som helst! Ett sånt här bygge kunde ju vara en utmärkt för att få användning för alla gamla missfärgade, slitna och trasiga bitar. Om det inte strider mot några puristiska principer man kan ha.
Haha precis vad jag tänkt, behöver inte leta efter de finaste bitarna eller rena 😅👍 trasigt håller jag mig ifrån men tanken har slagit mig att använda alla gamla brittle Brown stumpar för att simulera trasigt trädäck, fasad etc 😇