77093 Ocarina of Time - The Final Battle (Zelda)

Startat av MartinD, Igår kl. 22:47

Föregående ämne - Nästa ämne

MartinD

Googlade detta setet för några dagar sedan och fick av en slump fram setet för 1028kr från Elgiganten, längst upp bland de sponsrade annonserna (Elgiganten verkar förövrigt vara den enda utöver Lego som fått in den. Ej toyspace, proshop, webhallen m.m.)

Låg i deras kategori fyndhörna och stod något i stil med "I originalförpackning - kan vara returnerad eller visningexemplar". Det visade sig inte vara mer än en bucklig kartong, och för det priset gör den mig inget 8)

Ett lagom trevligt bygge men inga häpnadsväckande tekniker precis. På ett sätt hade jag önskat något mer minnesvärt från Zelda än denna rätt så tråkiga strid, men samtidigt är jag riktigt tacksam för ett andra Zelda-set, för ett något mer lättsmält pris än Deku Tree på 3549kr (!!!). Den här kostar 1499kr på Lego eller 1299kr på Elgiganten. Absolut inte någon prissättning att jubla för, men det som väl finns här är riktigt välgjort. Alla tre figurer har arm printing vilket är rätt ovanligt, men vad som är ännu ovanligare är dual molded ben med print på sidan, där snackar vi detaljer! Huvudbonaderna för Zelda och Ganondorf är helt nya bitar. Jag tror även att den fantastiskt detaljerade manteln kan vara unik i formen, i vilket fall är trycket förstås unikt.
I mitt tycke en 10/10 uppsättning figurer, faktiskt.

Som jag skrev kan själva scenen tyckas rätt tråkig, men jag ser inte hur det kunde gjorts mycket bättre heller. Ganska många detaljer på liten yta! Jag diggar särskilt Triforce-symbolen i mitten. Byggbara Ganon (som är Ganondorf när han förvandlats till gris-form ;D ) är rätt lik spelet, och något som är riktigt gött är att bygget har 0 stickers.

Allt som allt är listpriset 1499kr för 1003 bitar svårt att rekommendera för den som inte uppskattar Zelda. Till och med mitt "fyndpris" tycker jag är på gränsen till för dyrt...men gillar man Zelda, som jag, och är beredd att betala ett något högre pris för "Nintendo tax" ger innehållet en premium-känsla. Allt från minifigurerna till manualen.

DSC_0502.jpgDSC_0509.jpgDSC_0513.jpg