Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Några viggar!

Startat av shutter, 08 Juli 2011 kl. 21:38

Föregående ämne - Nästa ämne

shutter

jag har upptäckt hur roligt det är med vignetter och gjorde några stycken bl.a. baserat på minifigs från serie 3.

Han har det svettigt i köket...

Föga anade äventyraren vad som väntade inne i katakomben.

Atlantis skattjakt. (enligt original byggbeskrivning för )

Hon visar sin vördnad (kärlek) genom att göra en te-sermoni för sin man.

de Gothia

visst är det kul med viggar! :)

riktigt snygga! min favorit är upptäcksresaren! vilken snygg ficklampa och vilket ljus! photoshoppat?

hoppas på fler! :)

shutter

Myko

Jag gillar den japanska bäst!

de Gothia

ah! där ser man... måste skaffa nåt redigeringsprogram... de är så j-kla dyra bara!!! :-\

Wineyard

Snygga viggar, även jag tycker bäst om den japanska ;)
Citat från: de Gothia skrivet 09 Juli 2011 kl. 19:22
ah! där ser man... måste skaffa nåt redigeringsprogram... de är så j-kla dyra bara!!! :-\
Ett litet tips, skaffa Gimp, kanske inte lika avancerat som Ps men gratis :)

Stigge72

Citat från: Wineyard skrivet 09 Juli 2011 kl. 20:32
Snygga viggar, även jag tycker bäst om den japanska ;)
Citat från: de Gothia skrivet 09 Juli 2011 kl. 19:22
Ett litet tips, skaffa Gimp, kanske inte lika avancerat som Ps men gratis :)
Du han före mig. :)
Jag använder mest GIMP själv just nu, men det ska skrivas att det inte är det lättaste att använda. Det finns andra gratis-program där ute också.. iaf har det funnits.

shutter

Fortsatte att experimentera med att bygga om några Atlantismodeller till 16x16 viggar. Passar fint bredvid varandra i bokhyllan på detta vis.

:-*

de Gothia

oj vilka små konstverk du har där! den vita är den snyggare av dem! gillar verkligen de där pelarna man får i atlantis seten! kanske dags att köpa några... :)

SuperMario

shutter

Superkalle

....å därmed har vi fått en vignettmästare på Swebrick  :)

Teabox

Blir snyggt när du bygger upp 16x16 viggar på höjden. Får plats med mycket då :)

Stigge72

Håller med. Verkliga konstverk, och man kan verkligen få plats med mycket när man bygger viggar på höjden, vilket du verkligen visat, shutter.

shutter

Tack för de fina orden. Ser det som en bekräftelse på att mitt arbete ger resultat.

Jag har lagt mycket tid på Lego senaste tiden och tycker själv att det ger utdelning.

Har redan börjat bygga på nästa projekt...