[MOD/MOC] 21054 The White House

Startat av CopMike, 07 April 2026 kl. 22:06

Föregående ämne - Nästa ämne

CopMike

Efter att LEGO släppt sitt andra White House i Architecture-serien, var det första, och The Donald fått lite feeling så kände jag att det behövdes en uppdatering. Set kostade 1370 kr när det såldes på LEGOs hemsida, nu kunde jag köpa tre stycken på Bricklink för runt 580 kr styck - sweet 8)!

Det första setet byggde jag enligt byggbeskrivningen:

Det andra setet byggde jag till två tredjedelar enligt byggbeskrivningen, Den östra delen fick bli utifrån rivningen av den flygeln och med den nya stora/höga flaggstången. Det är bitar från setet och två egendesignade grävmaskiner.

Det tredje setet byggde jag också till två tredjedelar enligt byggbeskrivningen. Den nya östra delen är den tänkta nya balsalen. Ritningar/konceptbeskrivning finns på nätet, jag försökte tolka dem i rimlig omfattning. Storleken jämfört med de gamla delarna är dock i proportion. Och nej, jag öste inte på med Metallic Gold inne i balsalen ;D!

Bilderna är från vårt event i Örebro.

Magnus den store

Tyckte att det var mycket fyndigt när jag såg det, men du får ursäkta, det väcker lite ont blod. Inte dina moddar, utan förlagan och dess byggherre.  :-\
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Bokeslundsparken

Bra idé och snyggt genomfört!
In vino veritas.