LEGO har uppdaterat villkoren för LEGO® Insiders

Startat av CopMike, 07 April 2026 kl. 21:01

Föregående ämne - Nästa ämne

Teabox

Citat från: jemakrol skrivet 09 April 2026 kl. 14:35Du måste kontakta helpdesk (suck!), läs mer här: https://www.bricklink.com/help.asp?helpID=364

CitatHello Henrik,

Thanks for contacting us :)

I am sorry, we currently are unable to update/revert your account to a buyer only account.

In the meantime, you can follow the below steps to close your store:

Kanske går sen när de rett ut sina grejer :/

Klas Almqvist

Försökte handla idag men det som hände var att köpet inte gick igenom och varukorgen tömdes, kan detta bero på dom nya reglerna som dom valt?

Stod en engelsk text om att köpet inte kunde genomföras, han inte läsa den riktigt för det gick för fort tillbaka till en tömd varukorg.

Observera att det var en order för mitt bygge till Skarback med få bitar av olika lots mest blommor och grenar till träd.

ColA

Vad skumt @Klas Almqvist ... mitt senaste köp var 1st 40806 den 12/11 så det är ett tag sen. 

Klas Almqvist

J
Citat från: ColA skrivet 06 Maj 2026 kl. 08:10Vad skumt @Klas Almqvist ... mitt senaste köp var 1st 40806 den 12/11 så det är ett tag sen.
Ja den borde inte tömma varukorgen om det var fel med betalningen.

ColA

Citat från: Klas Almqvist skrivet 06 Maj 2026 kl. 08:13J Ja den borde inte tömma varukorgen om det var fel med betalningen.
Har du provat igen så det inte bara var en tillfällig bugg? 

Klas Almqvist

Citat från: ColA skrivet 06 Maj 2026 kl. 08:40Har du provat igen så det inte bara var en tillfällig bugg?
Nej har inte gjort det än, så kass den tömde korgen med alla olika bitarna.

mossarp

Som det ser ut så måste man ha ett "kommersiellt" konto hos Lego om man säljer på Bricklink.
De som har ett kommersiellt Lego konto kommer inte att få poäng eller GWP's på sina inköp.

Verkar komma att finnas undantag framöver för det som räknas som hobbyförsäljning på Bricklink men då verkar det som om man måste få det manuellt godkänt av Lego.

ColA

Citat från: mossarp skrivet Igår kl. 13:33Som det ser ut så måste man ha ett "kommersiellt" konto hos Lego om man säljer på Bricklink.
De som har ett kommersiellt Lego konto kommer inte att få poäng eller GWP's på sina inköp.

Verkar komma att finnas undantag framöver för det som räknas som hobbyförsäljning på Bricklink men då verkar det som om man måste få det manuellt godkänt av Lego.
Man får både poäng och GWP men man ska undvika att sälja grejer man får från Lego på Bricklink i större skala. 

Så det blev egentligen ändå ingen skillnad. Dom som har GWP's i stora antal har ju ändå inte enligt mig fått dom från Lego shopen. 

MrUzagi

Jag fick ett mail om förtydligande från Bricklink igår. Jag misstänker att de flesta av er redan sett det. Men ifall någon missade det.

Citat från: BricklinkDear BrickLink® members,

We understand the recent update to the Terms and Conditions may have raised questions and we'd like to clarify a few key points.

BrickLink store owners with LEGO® Insiders memberships

Having a BrickLink store doesn't automatically affect your LEGO® Insiders membership. You can use the same LEGO Account for both your BrickLink and your personal LEGO Insiders membership to earn and redeem points as usual. Your existing points aren't at risk simply because you operate a BrickLink store.  

Multiple accounts issue

While we know there is some concern around multiple accounts, we are working with our internal teams to adjust the Terms and Conditions to support the distinct needs of users on BrickLink, specifically our sellers.  At this time, there is no action needed. If anything is needed, we will provide adequate notice.

What actions to avoid

LEGO® Insiders is a personal loyalty program and we want the benefits to be enjoyed by fans rather than used for commercial purposes. Redeeming points occasionally for personal use is great, but repeated patterns of larger scale use in support of commercial resale activities is something we're trying to discourage. Any activity in violation will be handled on a case by case basis. That being said, there have been no mentions of accounts on BrickLink showing misuse of this benefit.

While we still want all fans to make the most of their points and rewards, our focus is on encouraging the community to use the amazing benefits of LEGO Insiders for personal rather than large scale commercial reasons.

We appreciate your loyalty as LEGO fans and as members of the BrickLink community. If you have further questions, please don't hesitate to reach out.

Thank you,
The BrickLink Team

Finns även på forumet.