[MOC] Breath of the Wild (Zelda)

Startat av MartinD, 17 Mars 2026 kl. 16:34

Föregående ämne - Nästa ämne

MartinD

Idén till bygget kom under hösttävlingen som hölls här för ett par månader sedan. Jag ville bygga natur med höstiga färger och något Zelda, så jag slog ihop det till en scen från spelet The Legend of Zelda: Breath of The Wild.

Jag tänker ställa ut det i Örebro och tävla med det. Insåg dock att jag aldrig gjorde nån egen tråd för bygget. Jag blev klar och skickade in bidraget typ en timme innan deadline. Så den ligger "gömd" i den tävlingstråden. ;D

Jag blev ändå rätt nöjd med resultatet och har aldrig gett mig på att posta nåt bygge som egen tråd förut, så nu ändrar jag på det :)

FINISHED Breath of the Wild.jpg

Lähnn

Jättefint bygge!
Snygga granar  :)

o0ger

Verkligen läckert bygge! Bra höstkänsla tycker jag.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

MartinD

Citat från: Lähnn skrivet 17 Mars 2026 kl. 17:52Jättefint bygge!
Snygga granar  :)
Tackar! Så kul att Lego gjorde en större variant av de små löven så man kan bygga dessa granar (fast det var väl minst ett år sedan den kom nu)

Citat från: o0ger skrivet 17 Mars 2026 kl. 19:27Verkligen läckert bygge! Bra höstkänsla tycker jag.
Tack! Kul att känslan lyser igenom. Bästa färgerna att få bygga med ;D

Bokeslundsparken

Jättesnyggt! Bra kontrast mellan trädet och granarna, och snyggt på marken men vad jag antar är fallna löv.
In vino veritas.

-DoNe-

Otroligt snyggt. Att få till ett så levande landskap i Lego är sannerligen inte lätt, men här har du lyckats med bravur!

Anders67

Verkligen snyggt bygge, fint foto och basen är så läcker, stämningsfullt posering!

MartinD

Citat från: Bokeslundsparken skrivet 18 Mars 2026 kl. 08:28Jättesnyggt! Bra kontrast mellan trädet och granarna, och snyggt på marken men vad jag antar är fallna löv.
Tack! Precis, det är tänkt att vara klumpar av fallna löv.

Citat från: -DoNe- skrivet 18 Mars 2026 kl. 08:29Otroligt snyggt. Att få till ett så levande landskap i Lego är sannerligen inte lätt, men här har du lyckats med bravur!
Tackar!

Citat från: Anders67 skrivet 18 Mars 2026 kl. 08:44Verkligen snyggt bygge, fint foto och basen är så läcker, stämningsfullt posering!
Tack Anders. Verkligen kul att du gillar fotot. Det är vad jag försöker lägga kraft på. Tycker det är rätt tråkigt att lägga tid på ljus och vinklar och allt vad det är ;D men belönande när det faller på plats!

swestar

Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Skafte

Som Zeldafan måste jag ju gilla! BotW är så väldigt mycket bättre grafik än "mina" spel, så det här känns ju direkt plockat från spelet! Snygg känsla och välbyggd natur! Ser Link den där Kwik... vad hette dom nu igen under granen?  ;D

Jag recenserar och pratar öronen av Mattias om i poddavsnittet som publiceras senare ikväll.  (y)

MartinD

Citat från: Skafte skrivet 19 Mars 2026 kl. 20:17Som Zeldafan måste jag ju gilla! BotW är så väldigt mycket bättre grafik än "mina" spel, så det här känns ju direkt plockat från spelet! Snygg känsla och välbyggd natur! Ser Link den där Kwik... vad hette dom nu igen under granen?  ;D

Jag recenserar och pratar öronen av Mattias om i poddavsnittet som publiceras senare ikväll.  (y)
Tack Petter!
Jag tror inte Link ser den Korok under granen, men frågan är om du ser den andra! Det finns 2 gömda Koroks i den här skogen ;)

Skafte

Jag får leta i Örebro! Det är i Skyward Sword som det finns andra som heter nåt med Kwik...

Daylight