Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[WIP] Aethelburg

Startat av robinnilsson403, 17 Mars 2026 kl. 15:02

Föregående ämne - Nästa ämne

robinnilsson403

Okej, jag är ingen fotograf. Jag har dragit mig länge för att lägga ut denna wip. Vet inte riktigt hur nöjd jag är med helheten.

Detta är min tolkning av ett medeltida landskap, i en ganska smal remsa, för att enklare visa variation i landskapet. Modulerna är byggda för att passa in i en liggande flyttkartong för enkelt i- och urlastande.

Modulen jag började bygget med skulle först bli en bro med en pojke som fiskade, men så kom jag fram till att jag ville ha med något som rörde sig. Bron byttes mot en vattendriven såg, och den fiskande pojken hamnade lite på sidan.
Jag började med denna modulen då vattnet normalt skulle hamna lägst i landskapet.
1000014055.jpg

Modul nummer två blev en granskog och lite högre terräng. Då jag nyligen sett på Outlander så fick det bli en bautasten.
1000014054.jpg

Den tredje modulen består av ett torp, med jordkällare och kålgård. Belysning i jordkällaren och stugan.
1000014053.jpg

Modul fyra sitter på andra sidan av sågverket. Här ville jag bygga ett fält med en teknik som jag såg i Partille, men inte kan byggaren på. Fick slut på pins, så det begränsade storleken, men det finns tankar på ett till, större fält, senare. Ett par halmkupor till biodling.
1000014056.jpg

Just nå filar jag på en väderkvarn som är tänkt att hamna på nästa modul, och så jag jag planer på en by och en befästning längre fram.
I min skalle brann en motsats, En skogsbrand i en park
Där hundratusen apor, Fyller tonårsblanka ark

Emma

Åå! Vilket härligt bygge!
Region Mitten

GustavF

Kul med någon mer som bygger det lite mer civila med medeltid! :) 

Bricks By Jesper

Snyggt byggt, gillar taket på det vita huset.

Magnus den store

Citat från: robinnilsson403 skrivet 17 Mars 2026 kl. 15:02Modul fyra sitter på andra sidan av sågverket. Här ville jag bygga ett fält med en teknik som jag såg i Partille, men inte kan byggaren på. Fick slut på pins, så det begränsade storleken, men det finns tankar på ett till, större fält, senare. Ett par halmkupor till biodling.

Det var nog mitt bygge. Snyggt integrerat i landskapet. Det blir klart bättre när det roterats med wedges.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

robinnilsson403

Citat från: Magnus den store skrivet 17 Mars 2026 kl. 18:53Det var nog mitt bygge. Snyggt integrerat i landskapet. Det blir klart bättre när det roterats med wedges.

Jag har letat som tusan bland moc-trådar och foton, men inte hittat vems bygge det var! Cred ska till inspirationen!
I min skalle brann en motsats, En skogsbrand i en park
Där hundratusen apor, Fyller tonårsblanka ark

Magnus den store

Citat från: robinnilsson403 skrivet 17 Mars 2026 kl. 19:31Jag har letat som tusan bland moc-trådar och foton, men inte hittat vems bygge det var! Cred ska till inspirationen!

Medeltida åker i rubriken. Roligt att se tekniken i fler byggen.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Bokeslundsparken

Ser väldigt fint ut! Gillar bla vinklingen av vattenhjulet och hur du fått till berget runtomkring. Kommer definitivt kolla in i Örebro.
In vino veritas.

Svartkrut

LToming

Häftigt! 
Ser riktigt trevligt ut :D 
Ltoming @ Instagram & TikTok

https://flic.kr/ps/47bEQt

Joacim

Riktigt snyggt bygg! Får väl se om jag också vågar lägga ut några VIPs på mitt medeltida landskap, som just nu ligger nedpackat i flyttkartonger...

Lähnn

Jättefint!
Gillar verkligen torpet  :)

danielbrrssn