Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Lego House

Startat av hemben, 04 Februari 2026 kl. 12:15

Föregående ämne - Nästa ämne

hemben

Ska till Lego House för första gången nu i mars. Vad ska man inte missa?
Och från handlaoerspektiv, är väggen där mycket större än i Mos?

LToming

Citat från: hemben skrivet 04 Februari 2026 kl. 12:15Ska till Lego House för första gången nu i mars. Vad ska man inte missa?
Och från handlaoerspektiv, är väggen där mycket större än i Mos?

Vad roligt. :D 
Finns massa roligt att se där. Shoppen är trevlig, bitutbudet brukar vara lite mer än Mos men inte jätte jätte mycket mer. 
Utbudet av bygga minifigurer tycker jag är desto roligare där. Sen såklart dom exklusiva seten. 
Går man första gången rekommenderar jag även att testa t.ex Mini chef. 
I källaren finns en fin utställning med Legos historia som man rätt kan råka missa. 
Jag tycker den är rätt mysig att kika på, lite lugnare där nere om man besöker en dag med mycket folk. 
Lättillgängliga toaletter i källaren också (för en sån som jag som gärna har med det i planeringen) :D 
Ltoming @ Instagram & TikTok

https://flic.kr/ps/47bEQt

hemben

Citat från: LToming skrivet 04 Februari 2026 kl. 12:23Vad roligt. :D
Finns massa roligt att se där. Shoppen är trevlig, bitutbudet brukar vara lite mer än Mos men inte jätte jätte mycket mer.
Utbudet av bygga minifigurer tycker jag är desto roligare där. Sen såklart dom exklusiva seten.
Går man första gången rekommenderar jag även att testa t.ex Mini chef.
I källaren finns en fin utställning med Legos historia som man rätt kan råka missa.
Jag tycker den är rätt mysig att kika på, lite lugnare där nere om man besöker en dag med mycket folk.
Lättillgängliga toaletter i källaren också (för en sån som jag som gärna har med det i planeringen) :D
Tack för bra input!!

ArfMan

Såklart även minifigur factory inne i Store där du kan designa din alldeles egen minifig...

Som redan sagt Mini-chef är en upplevelse men säg till att boka plats ... det har hänt att det har varit full för några av mina bekanta...

Gideon

Se till att inte gå ner i källaren sist, den är värd ett långt besök...!
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

jedi tomas

Deras nya rum med build a minifigur är stor. Kan stark rekommendera.
Sedan brukar dom ha brätte PoB utbud än vad dom har inne på Legoland.

Anders67

hemben

Tack för alla tips!