Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

M3 Half-track

Startat av eiffelben, 17 Juni 2011 kl. 19:52

Föregående ämne - Nästa ämne

eiffelben

För en tid sedan fick jag för mig att bygga en minifig-scale M3 Half-track.
De enda "funktionerna" är att framhjulen går att styra (inte med ratten dock) och upphängnigen av larvbanden är flexibel. Jag vet inte de rätta termerna men till exempel så anpassar sig larvbandens "småhjul" till underlaget.
Många blandar ihop LEGO med leksaker. En del ger det till och med till sina barn...

mechamike

Kul!
Jag är en sucker för halftracks.. har börjat några taffliga byggen men aldrig kommit i mål!

Snygg halftrack och nice besättning.. passar bra i nån Zombiepostapocalyptisk diorama!
?

eiffelben

Citat från: mechamike skrivet 17 Juni 2011 kl. 20:25
Snygg halftrack och nice besättning.. passar bra i nån Zombiepostapocalyptisk diorama!
Jepp, jag är bara så kass på att hålla fokus tillräckligt länge för att bygga ett diorama. :)
Besättningen är som jag skrev på flickr "fast and dangerous"... :)

Jag är förresten också en sucker för halftracks... vet inte vad det är men grymma är dom!
Många blandar ihop LEGO med leksaker. En del ger det till och med till sina barn...

swestar

Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Stigge72

Snyggt.
Hur styr man hjulen då? om det inte går med ratten.. ;)

eiffelben

Citat från: stigge72 skrivet 18 Juni 2011 kl. 14:07
Om man svänger ett hjul i sidled så följer det andra med. Kan tyckas vara obekvämt att vara tvungen att stanna och kliva ur för att svänga men det hindrar inte dom här donnorna! :)

shutter

Den var verkligen stilig. Gillar särskilt ammunitionsbandet till automatkanonen.
Bra proportioner och snygg enhetlig grå färg.

Stigge72

Citat från: eiffelben skrivet 18 Juni 2011 kl. 14:25
Citat från: stigge72 skrivet 18 Juni 2011 kl. 14:07
Om man svänger ett hjul i sidled så följer det andra med. Kan tyckas vara obekvämt att vara tvungen att stanna och kliva ur för att svänga men det hindrar inte dom här donnorna! :)
De tyckte nog att det var praktiskt att bara behöva vrida på ett hjul. :P