Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Skänkes: MOC-idéer

Startat av lingonmirakel, 05 December 2025 kl. 09:28

Föregående ämne - Nästa ämne

lingonmirakel

Ibland har man en bra idé till en MOC, men som man av en eller annan anledning inser att man aldrig kommer bygga. Jag tänker att vi kan använda denna tråd till att skänka bort idéerna till andra som kanske får ett sug att bygga det i stället. Win-win!

Jag ser till att indexera idéerna som kommer in och hoppas att några goda idéer kan finna nya ägare via denna tråd!

Att skänka en idé
Posta ett nytt inlägg och ange gärna följande:

• Rubrik
  • Hisspitch: en kortfattad beskrivning av idén
  • Övrigt: Om du har mer detaljer att förmedla, eller rent av bild på prototyp eller en Studio-rendering.

Att tinga en idé
Om man börjar bygga på en idé så får man gärna säga till (och hålla oss andra ajour om hur det går) så att andra vet om att idén byggs på. Jag uppdaterar i sådana fall indexet för att tydliggöra detta.

Idéindex

Miniminigolf
Äventyrsminigolfbanor i olika teman, former och med olika hinder som faktiskt kan spelas med t.ex. technic- eller klossbyggd klubba och GBC-boll. Skulle komma till sin fulla rätt på utställningar där publiken kunde få spela hålen och sällskap tävla mot varandra!

Utrymningsskylt
Utrymningsskylt med efterlysande vita bitar och vanliga gröna
Instagram: miken_mocs

lingonmirakel

Här kommer en första idé :) 

Rubrik
Miniminigolf

Hisspitch
Äventyrsminigolfbanor i olika teman, former och med olika hinder som faktiskt kan spelas med t.ex. technic- eller klossbyggd klubba och GBC-boll. Skulle komma till sin fulla rätt på utställningar där publiken kunde få spela hålen och sällskap tävla mot varandra!

Övrigt
Som alternativ boll med lite mer tyngd finns 92534pb01. Man behöver nog labba lite för att hitta en bra känsla i klubba/boll/bana. Går också att fundera på om man ska skippa klubban och köra något mer vänligt för skalan.

Den här idén skulle också fungera bra som CB om man tar fram en standard :) 

GustavF

Kul grej! 

Har säkert ett 100-tal men den som jag med 100% säkerhet aldrig kommer bygga men borde är en utrymningsskylt med efterlysande vita bitar och vanliga gröna. Känns skittråkigt men ändå kul för att jag jobbar med produkten i fråga  ;D

lingonmirakel

Citat från: GustavF skrivet 05 December 2025 kl. 13:17Kul grej!

Har säkert ett 100-tal men den som jag med 100% säkerhet aldrig kommer bygga men borde är en utrymningsskylt med efterlysande vita bitar och vanliga gröna. Känns skittråkigt men ändå kul för att jag jobbar med produkten i fråga  ;D
Kul idé ju, den vill man ju se byggd :) 

Godtfred

Citat från: GustavF skrivet 05 December 2025 kl. 13:17Kul grej!

Jättekul ju. Belys med en uv-lampa så lyser glow in the dark bitarna även i dunkel belysning.