Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[WIP] Dedikerat Lego-rum

Startat av lingonmirakel, 28 November 2025 kl. 22:08

Föregående ämne - Nästa ämne

Klas Almqvist

Stol Denna har jag i mitt legorum.

Joyride

Citat från: Klas Almqvist skrivet 08 December 2025 kl. 17:57Stol Denna har jag i mitt legorum.

Jag har en likadan, bland de jag provat till de priset så är den riktigt bra.
Instagram: joyride_bricks

lingonmirakel

Tack! Då får det bli en utflykt till Kungens kurva inom kort.
Instagram: miken_mocs

Barbaroux

Citat från: lingonmirakel skrivet 08 December 2025 kl. 17:54Någon som kan tipsa om en riktigt skön Lego-byggarstol med snurrfunktion och nackstöd? Max 6000.

Jag kör med 2 st av den här stolen från Jysk men jag använder inte kuddarna. Jag har haft mina i tre år och tycker de är väldigt bra i förhållande till pris. Just nu säljer Jysk den för 1300 kr men normalpriset är 3299 kr. https://jysk.se/kontor/gamingstolar/gamingstol-nibe-svart-konstlader-rod

lingonmirakel

En liten statusuppdatering sedan sist.

Har snart bredspacklat klart väggarna. De hade en så skrovlig struktur så det har gått åt närmare 60 liter spackel hittills och jag har fortfarande ett sista lager kvar på ett par väggar. Inget jag rekommenderar!

Har köpt färg, heltäckningsmatta och plasttrall så jag är redo att göra klart ytskiktet så snart spacklingen är klar.

Legosamlingen har växt med 50+ kilo sedan jag påbörjade det här så nu behöver jag lägga in ett extra kol ;D

Tror och hoppas att jag kan återkomma med roligare bilder under mellandagarna!

IMG_4188.jpg

Klas Almqvist

CitatLegosamlingen har växt med 50+ kilo sedan jag påbörjade det här så nu behöver jag lägga in ett extra kol ;D

Kanske dags att bygga ut redan?

BrickMe

Heja, heja (y) . Jag gjorde en tillbyggnad för ett par år sedan. Passade på då att sätta upp vägguttag ungefär var 3:e meter. Inget jag ångrar idag ;) . På bilden syns ett vägguttag. Bara ett litet tips....

lingonmirakel

Citat från: BrickMe skrivet 16 December 2025 kl. 18:54Heja, heja (y) . Jag gjorde en tillbyggnad för ett par år sedan. Passade på då att sätta upp vägguttag ungefär var 3:e meter. Inget jag ångrar idag ;) . På bilden syns ett vägguttag. Bara ett litet tips....
Ja, bra tips! Har tänkt tanken men inte skrivit ner det. Kör utanpåliggande el i källaren så går att fixa efter ytskiktsarbetet i alla fall.

lingonmirakel

IMG_4248.jpg

Såhär ser det ut nu. Väggarna målade och mattan på plats (skars till under uppesittarkvällen! :) )

Imorgon ska jag förbi IKEA och hämta de sista skrivborden. Och så väntar jag på leverans av LED-paneler (5 st dimbara 120x30cm á 3750 lumen tror jag) och fler lådor.

Det blir 112 Bauhaus-lådor (8 staplar om 14 lådor) och så lite vanliga vägghyllor ovanför dem. Ska bli så underbart att fylla dem!

Har också köpt en kontorsstol. Blev till slut en begagnad Steelcase Think. Känns perfekt men återstår att se när man suttit några hundra timmar :)

LToming

Citat från: lingonmirakel skrivet 29 December 2025 kl. 18:12IMG_4248.jpg

Såhär ser det ut nu. Väggarna målade och mattan på plats (skars till under uppesittarkvällen! :) )

Imorgon ska jag förbi IKEA och hämta de sista skrivborden. Och så väntar jag på leverans av LED-paneler (5 st dimbara 120x30cm á 3750 lumen tror jag) och fler lådor.

Det blir 112 Bauhaus-lådor (8 staplar om 14 lådor) och så lite vanliga vägghyllor ovanför dem. Ska bli så underbart att fylla dem!

Har också köpt en kontorsstol. Blev till slut en begagnad Steelcase Think. Känns perfekt men återstår att se när man suttit några hundra timmar :)
Börjar se riktigt trevligt ut! :D 
Ltoming @ Instagram & TikTok

https://flic.kr/ps/47bEQt

lingonmirakel

Citat från: LToming skrivet 29 December 2025 kl. 19:47Börjar se riktigt trevligt ut! :D
Tack! Förutom belysningen så börjar det kännas bra!

BrickMe

Slitgörat är gjort och nu börjar den roligare delen  (y) . Ett misstag jag gjorde när jag tog över rummet efter när minstingen flyttade hemifrån... Det var att ställa "rackskåpen/lådorna" på arbetsbänken. Det skulle ha varit bättre att lyfta upp dem en bit så att man alltid kan få upp de nedersta lådorna. Det handlar för min del alltid om att jag "långtidsförvarar" lösa bitar som sedan lägger sig i lager framför lådorna. Kan nämna att det är begränsat på höjden då jag satte överskåp med vitrin dörrar. Så fint att ställa upp färdigbyggt innanför glas dock. Men som sagt det blev inte så mycket plats för sortimentskåpen. Mycket nöje med avslutningsfasen :)

lingonmirakel

Citat från: BrickMe skrivet 29 December 2025 kl. 21:12Slitgörat är gjort och nu börjar den roligare delen  (y) . Ett misstag jag gjorde när jag tog över rummet efter när minstingen flyttade hemifrån... Det var att ställa "rackskåpen/lådorna" på arbetsbänken. Det skulle ha varit bättre att lyfta upp dem en bit så att man alltid kan få upp de nedersta lådorna. Det handlar för min del alltid om att jag "långtidsförvarar" lösa bitar som sedan lägger sig i lager framför lådorna. Kan nämna att det är begränsat på höjden då jag satte överskåp med vitrin dörrar. Så fint att ställa upp färdigbyggt innanför glas dock. Men som sagt det blev inte så mycket plats för sortimentskåpen. Mycket nöje med avslutningsfasen :)
Jag kommer ha 2–3 meter fri skrivbordsyta där jag tänker att själva byggandet med tillhörande bitkaos ska hållas. Men också tänkt tanken att höja upp dem lite. Testar såhär först och ser om det håller i praktiken :)  Det går att ha lite lösa bitar framför och fortfarande få upp de nedersta lådorna (de sitter någon centimeter upp i ramen).

Joyride

112 Bauhauslådor?? Fick gå och räkna hur många jag har, en sjättedel typ 😅
Är det för framtida expansion eller är det för det du har idag?
Instagram: joyride_bricks

lingonmirakel

Citat från: Joyride skrivet 29 December 2025 kl. 22:21112 Bauhauslådor?? Fick gå och räkna hur många jag har, en sjättedel typ 😅
Är det för framtida expansion eller är det för det du har idag?
Jag tror och hoppas att många kommer gapa tomma så att det här rummet och "systemet" ska räcka och vara bekvämt i många år till :)