Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Rabatt på PaB?

Startat av Henkeso, 21 November 2025 kl. 16:05

Föregående ämne - Nästa ämne

Henkeso

En artikel på New Elementary listar en massa bitar som har fått nedsatt pris på amerikanska Pick a Brick. Jag försökte kolla på svenska Legos sida för att se om samma bitar är nedsatta även här men har svårt att se om några priser har ändrats. Vet ni andra något om det?

Skafte

Skriv "2025exit" i sökrutan, det är bitarna som är på väg bort. Kan inte ta gift på att alla är nedsatta, men flera var det i alla fall. 

Ett hett tips är också att sortera bort allt som inte finns i lager, så man slipper se att t ex fiskmåsen är slut för 12-13 spänn...

Tunnan

Jag beställde häromdagen en "exit" order jag hade i väntan på dubbla poäng men såg samma som dig och kan inte svära men kändes som den hade sjunkit till halva priset så bara att klicka hem. 
Kan varit en illusion för att övertyga mig själv om att jag behöver bitarna men upplevde det så 😃

Barbaroux

Jag har också märkt en rejäl sänkning på många bitar. Beställde en del bitar med riddartema för ett par veckor sedan som ännu ej levererats och nu säljs de plötsligt för halva priset.

Tunnan

Citat från: Barbaroux skrivet 22 November 2025 kl. 12:58Jag har också märkt en rejäl sänkning på många bitar. Beställde en del bitar med riddartema för ett par veckor sedan som ännu ej levererats och nu säljs de plötsligt för halva priset.
Samma här, mest sköldar. Beställde 18de och skickades 21a så dit bör ha kommit?

Barbaroux

Citat från: Tunnan skrivet 22 November 2025 kl. 16:31Samma här, mest sköldar. Beställde 18de och skickades 21a så dit bör ha kommit?

Jag beställde 20 oktober och ingen leverans ännu. Fick dock upp en avisering i Postnordappen idag men enligt Legos hemsida så är ordern fortfarande inte skickad. Känns lite surt att betala fullt pris när det mesta jag beställde är med på Legos exit-lista och nu säljs till halva priset. Min order är på över 3000 kr.  :(

Eriol

Såg att flera av bitarna i Medium Tan (eller Warm Tan som Lego kallar den) var utgående och nedsatta till ca 50% av ordinarie pris så jag slog till på en beställning nu precis innan hemsidan segade ihop helt. Missade dock 1x4 plates, de tog slut medan jag grejade med varukorgen. Slängde med några nedsatta riddartorsos och sköldar också som jag ratat förut eftersom jag tyckt 14-17 kr/st varit alltför häftigt, halva priset känns mer humant. Klassiska cykelramar för 5 kr/st var också en bra deal för mig som inte har något stort lager av cyklar men gärna bygger modulhus och stadslandskap. Måste bara komma ihåg att köpa hjulen på BL senare...