[MOC] King’s Court of Númenor

Startat av lingonmirakel, 13 November 2025 kl. 22:14

Föregående ämne - Nästa ämne

lingonmirakel

Regerande drottning Míriel träffar för första gången Galadriel och den mystiske Halbrand i kungens hov i Armenelos, huvudstad i kungariket Númenor.

numenor_1.jpg

En scen från TV-serien Maktens Ringar, som man har rätt att tycka vad man vill om. Men att det finns mycket ögongodis att inspireras av i den, det är svårt att förneka :)

Det här bygget tog sin början i att jag ville göra en matta som inte låg helt platt mot golvet, men inte heller var en plate hög. Och så spann det vidare från där :)

Jag har också, för första gången, ansträngt mig för att försöka ta skapliga bilder och till och med efterredigerat dem en aning (lite vitbalans och mörkare bakgrund så inget hocus pocus). Det krävdes några års prokrastinering för att komma till skott, men det var faktiskt ganska roligt visade det sig.

Tar med detta till Västerås imorgon, hoppas vi ses där!

numenor_3.jpg

Instagram: miken_mocs

Magnus den store

Gillar subtila detaljer som att mattan är lite ovanför golvet. En liten detalj, men ett stort lyft.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

swemixon

ColA

Godtfred

Väldigt snyggt med många fina detaljer!  (y)

Leidermark

Riktigt najs :)
Och många fina detaljer!

Myko

Snyggt med djärva färger!

lingonmirakel

MrUzagi

Får stämma in med kören. Snyggt!

MartinD

Så fint! Snygg användning av DnD-kristallen 8)  

lingonmirakel

Citat från: MartinD skrivet 14 November 2025 kl. 09:50Så fint! Snygg användning av DnD-kristallen 8) 
Tack! Jag tänkte först ha två kristallkronor så jag köpte på mig så jag hade 16 st. Men sen nedskalade jag bygget och behövde bara åtta. Till slut smyckade jag ramen med de resterande åtta så att jag inte hade köpt dem "förgäves" ;D

Studley Heinsbergen

Mycket tjusigt! Gillar färgerna på golvet, och förstås den snygga ramen - royal blue!

lingonmirakel

Citat från: Studley Heinsbergen skrivet 14 November 2025 kl. 10:37Mycket tjusigt! Gillar färgerna på golvet, och förstås den snygga ramen - royal blue!
Tackar! Ja, första gången jag använder medium tan (som egentligen borde heta medium-light nougat för det är så färgen upplevs) i någon större utsträckning (tack Mona Lisa! ).

swestar

Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Lilypiece