Var kan man köpa större mängd färgsorterat lego

Startat av Johannest85, 15 September 2025 kl. 08:12

Föregående ämne - Nästa ämne

Johannest85

Hej, jag har mailat runt lite bricklinkbutiker och försökt att scouta runt lite här och var men hittar inte riktigt det jag är ute efter. Jag har blivit tillfrågad om en sak till ett event och till det skulle jag behöva ha färgsorterat lego i orangeröda toner, bara som en mix av alla möjliga bitar i färger runt den vanliga röda, och den färg som heter orange (alltså inte den som är jätteljus) för att få en lite levande karaktär till ett bygge. Men de jag frågat på bricklink så kan man inte få den mixen utan då måste man gå in och köpa dem sorterade och sen blanda dem själv, vilket känns lite tråkigt.

Har någon ett tips om var man kan köpa på det sättet, gärna bara som kilopris och runt mälardalen om det inte går att skicka. 

o0ger

Jag har aldrig hört talas om denna metod att köpa/sälja LEGO tidigare. Så jag tror du kommer leta förgäves.

Ditt önskemål bygger ju liksom på att någon i Sverige, som har stora mängder Lego att sälja, går emot gängse sorteringsnormer och istället godtyckligt sorterar bitar baserat på nyans.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

AlbinHansson

Om jag minns rätt så säljer @Bricks in Sweden färgsorterat löslego i sin fysiska butik. De finns även på bricklink, värt att slänga iväg ett meddelande till dem.

Johannest85

Citat från: AlbinHansson skrivet 15 September 2025 kl. 09:51Om jag minns rätt så säljer @Bricks in Sweden färgsorterat löslego i sin fysiska butik. De finns även på bricklink, värt att slänga iväg ett meddelande till dem.
Tack det ska jag kolla på

andli

Du kan inte höra med något av de lego event företag som finns i vår omgivning om de har något bland bithavslego att hyra ut för ett event? Färgstortera är ju ganska snabbt gjort...
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Johannest85

Citat från: andli skrivet 15 September 2025 kl. 16:32Du kan inte höra med något av de lego event företag som finns i vår omgivning om de har något bland bithavslego att hyra ut för ett event? Färgstortera är ju ganska snabbt gjort...
Tanken är att köpa det använda legot. Sen vet jag väldigt lite om omgivningen. Är ny i den här världen :p