Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Lego-projekt på Färöarna

Startat av Jemanuelson, 07 september 2025 kl. 23:40

Föregående ämne - Nästa ämne

Jemanuelson

Jag har haft förmånen att komma med i ett fantastiskt roligt projekt åt partners på Färöarna, genom vår danska systerförening Byggepladen, där jag också är medlem (är halvdansk 🇩🇰)

Under helgen som gick har vi installerat bygget på plats. Och fått möjlighet att utforska denna alldeles magiska övärld långt ute i Atlanten. Färöarna är - liksom Grönland - en semisjälvständig del av Danmark. T ex är man, till skillnad från Danmark, inte medlemmar av EU.

Vårt projekt är finansierat av Färöarnas motsvarighet till Statistiska centralbyrån (Hagstovan), ett köpcentrum i huvudstaden Torshavn och Lego.  Efter en kort utställningsperiod i köpcentret kommer bygget att gå på turné bland skolorna på Färöarna.

Vi var sju byggare från Byggepladen som byggde en fiktiv stad som skulle representera Färöarna. Byggnaderna baserades på verkliga byggnader från Färöarna. Hagstovan installerar ett antal displayer i bygget, där statistik visas över alla möjliga samhällsfunktioner. Helheten kommer förhoppningsvis att bli mycket inspirerande för eleverna!

ColA

Wow vad kul att få vara en del av en sån resa :) 

Joyride

Instagram: joyride_bricks

LToming

Vilket häftigt projekt!  :D
Ltoming @ Instagram & TikTok

Tunnan

Silken upplevelse du fått  (y)

dalle

Vilket spännande projekt och att ni fick göra denna resa.

o0ger

Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Gideon

Kul projekt! Alltid roligt att se vilka spännande upplevelser och möten som folk får tack vare legohobbyn :)
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

Kwagge

En liten bild på gänget som byggde det

Jemanuelson

Tack för alla glada tillrop, det har verkligen varit en extra Lego-upplevelse!

Särskilt tack till @Kwagge som tipsade mig när det var på g!

T-86

Underbart projekt! Med väl utförd slutprodukt också, vilken grej!  <3
Take care- stay strong, and enjoy every sandwich!
Finns på: FLICKR INSTAGRAM